Tips på bra missions för mindre Lan?

Started by Fozz, July 21, 2003, 16:55:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Fozz

Tjo, undrar bara om någon av er mer erfarna Flashpointare vet nån bra, seriös Coop campaign eller vanliga Coop missions som funkar bra för 3-6 pers?
Dom uppdragen vi kört nu har varit bra, men är gjorda för iaf 8 pers, vilket innebär att AI spelare har fått fylla ut. Och nu kan det vara bristande befälskunskaper, men AI'n har sabbat en hel uppdrag för oss, så det vore kul med uppdrag mer lämpade för 3-5 mänskliga spelare. (alternativt får man lära sig hantera sina AI kompisar...)

Alla generaliserar...


Dubble0zero

Det du/ni kan göra är lite specop uppdrag, de är inte svåra att få bra, det är i princip bara att sätta ut ett mål, och lite fiender runt omkring... Sen är det bara att köra typ...
Fast de brukar inte bli bra om man är för många, högst tre eller fyra brukar bli bäst om man gör sådana uppdrag...

Annars så kan ni ladda ner orginalkampanjen i coop form, jag har laddat ner den, men jag har inte testat den, så jag vet inte hur bra den är...

Sen så finns ju alltid ToD, där kan man vara allt från 2 (om det ska vara MP;)) och uppåt (fast det är roligare med fler)...
Och så kan ni ju alltid köra nåt av de uppdrag som Ctrl har gjort med grouplinkscriptet...
och så finns ju den där speznas kampanien som vi körde här, men den blev tråkig efter ett tag, och folk härifrån har kanske kört den...

Sen finns ju alltid klassikern om man inte vet vad man ska spela... Man hunt, där kan man turas om att bli jagad...

Det är de jag kommer på just nu... jag kan ha glömmt nåt, nån annan kanske kan fylla på lite... :)


*side note*
Jippiii... inlägg nr 300.... :p :) ;) :D :-( :-Z X-( :-o :-OO :-I :-X :-/
:D :p :)
*/sidenote*
...000... =)

KeyCat

På vårt förra LAN körde vi en hel del av BAS multiplayer uppdrag med lyckat resultat. Vet inte om de kan laddas ner separat eller om de kom med i DeltaForce/Rangers packen?

http://www.ballistic-studios.com

Min erfarenhet av OFP LAN är att det krävs bra uppdrag för att det skall bli lyckat! Att sno ihop något och slänga ut X antal fiender på en karta är som DZ säger enkelt men brukar i 9 fall av 10 inte ge bra resultat eftersom fiendena bara står där rakt upp och ner som korkade pappfigurer :p

Lägg lite tid på att plocka ut 8-10 BRA uppdrag så blir det lyckat!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

ok, det var inte riktigt så jag menade, man ska förståss ge dem waypoints och sånt, men man behöver ju inte göra nåt avancerat scriptande...
...000... =)

Fozz

Men om man gör uppdragen själv, så vet man ju ungefär vad som väntar en.
Vi gillar att köra full realism, ta ett uppdrag, spela det seriöst och långsamt EN gång. Misslyckas man så får man egentligen inte spela det igen. Det är alltid roligast första gången också ju, när man inte har nån koll på var alla scriptade events och alla gubbar håller hus.
Men det är lite trist o köra helseriöst och ta det lugnt o försiktigt, så när man tillslut kommer fram till målet så visar det sig att rubbet buggar ur och uppdraget inte var så bra ändå.

Vi testade FDF, och det funkade mycket bra, förutom att vi bara var 4st och resten AI som inte ville som vi ville. Spenderar 10min på att sätta ihop ett koordinerat eldöverfall när en AI gubbe får för sig att sticka i förväg o varna fienden.

Ska ta en titt på BAS, kanske kan bli nåt.
Alla generaliserar...


KeyCat

QuoteOriginally posted by Dubble0zero
men man behöver ju inte göra nåt avancerat scriptande...

Sant! Man kan göra mycket avancerade uppdrag i editorn utan en enda rad script kod.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Raderat! Forumet fick hicka ;-)
>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

QuoteOriginally posted by KeyCat


           
QuoteOriginally posted by Dubble0zero
men man behöver ju inte göra nåt avancerat scriptande...

Sant! Man kan göra mycket avancerade uppdrag i editorn utan en enda rad script kod.

/Christer (a.k.a KeyCat)


Ok, det beror ju på vad man anser vara avancerat förståss... Men men...

Vill man göra egna uppdrag som man inte vet hur de är i förväg så kan man ju sätta ut alla fiender och deras waypoints med en ganska stor "placement radius" (kom inte på nåt bra svenskt ord)...

Annars så kan jag ju rekomendera Keycats ToD om han vill släppa ut den till allmänheten... ;)
...000... =)