News:

No significant change

Main Menu

MX700 strul

Started by griffin, July 07, 2003, 10:57:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Säg den glädje som varar... :D

MX700 hänger sig efter inloggningen i XP. Verkar conflicta med nåt som laddas när man loggar in gissar jag. Frågan är bara vad.

Om nån upplyst person vet mer tar jag tacksamt emot tips innan jag resignerar och installerar om mjukvara till både höger och vänster :)
snappahead

griffin

hmmm, hmmm, bios säger du. Skall eventuellt uppdatera bios ändå.

Nån annan som hade strul gjorde "ingenting" och efter 2 veckor fungerade det, en tredje var tvungen att dra ur och sätta i mussladden efter varje reboot.

ojojoj :D
snappahead

SledgeHammer

Det är inte så enkelt att du bara behöver byta kanal mellan mus och mottagare?
Mvh  - Stefan -

griffin

Byta kanal? Dax å läsa den där förbenade manualen då antar jag. Hade hoppats att slippa ;)

Har fått tips om att inte köra logitechdrivisar utan standard MS. Verkar ändå som ett logiskt första steg, att avinstallera Logitechskiten och se vad som händer om man slänger på dem igen eller nåt annat
snappahead

SledgeHammer

Tja, senaste MouseWare funkar fint här. Och byte av kanal sker genom tryck på knapp på mottagaren följt av tryck på knapp på musen. Kika i MouseWare först så att du ser vilken kanal du ligger på och efteråt så att du ser att du verkligen bytt.
Mvh  - Stefan -

griffin

okey dokey. will do... fan vill hem å testa alla tips jag fått! MX700 äger i skönhet, vill inte ha nåt annat!

Grr. Veckopendling suger - borta från datorn hela veckan :D
snappahead

SledgeHammer

Uff! Måste kännas hemskt! =)
Mvh  - Stefan -

griffin

kan rapportera att avinstallation av MouseWare fixade strulet. Jättelogiskt. Inte.

Nåväl, skall se om en ominstallation av mouseware funkar, men nu är det ju fungerande så det är ingen panik. Standard drivisar funkar det med.
snappahead