News:

No significant change

Main Menu

På jakt efter Falcon 4

Started by harry_swe, July 04, 2003, 21:18:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harry_swe

Hej!

Fick ett tips att jag skulle vända mig hit på min jakt efter ett ex av Falcon 4(i frugals forum).

Några ideer var man kan investera i ett ex???


harry_swe

Jag bor i Luleå... En liten bit från huvudstaden med andra ord. Jag kollade in på Software Express hemsida och de verkar inte ha spelet hemma...

Är det överhuvudtaget möjligt att få tag på detta spel längre? Och då gärna med en pappermanual?






harry_swe

Ok. Håller med dig angående den moraliska aspekten. Om jag hittar någon som har spelet på nätet plockar jag nog hem det(jag har 10Mbits uppkoppling).

Tack för erbjudandet rörande leveransen, men det skall nog gå att lösa på smidigare sätt...


Assassin

Trevligt att du hittade hit ifrån Frugals iallafall. ;)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

harry_swe

Man tackar...

Visste inte att det fanns en nordisk sim grupp. Trevligt trevligt...

Vore trevligt att köra lite multi om tillfälle ges i framtiden...


harry_swe

Livet kan vara trevligt att leva ibland...

Fick ett mail från Software Express och de har tydligen en spelsamling som heter Totally Flying Compilation(F4+EAW+B17). Någon som hört talas om denna samling? Antar att man inte får med någon pappersmanual...

Nu börjar det visst bli dags att plocka hem alla patchar mm som krävs. Lär väl bli en del jobb...

Tack ctrl för tippset ang butiken...






Phlerp

Har för mig att jag köpte precis en sådan. Den gamla F4-manualen har man ändå inte så mycket användning av eftersom så mycket är annorlunda i SP3.

efilur

#7
Jo, men SP3 manualen är väldigt brief med procedurerna för användning av olika vapen etc., samtidigt verkar en hel del av beskrivningarna till träningsuppdragen i originalmanualen vara behäftade med fel vad gäller tangenter, osb knappar etc. både ifall man flyger 108us eller SP3.  Problemet är också att samma information är utspridd på flera ställen, och steg för steg anvisningar ihopmixade med långa tekniska beskrivningar/samt text som idiotförklarar dig - istället för att ha detta åtskillt. Liksom att det finns inte en väg, utan ibland flera för samma sak. Förvirrande. Jag försökte bara fokusera och  lära mig 20mm kanonen och AIM9 procedurerna men på grund av dokumentationen är det ett litet helvete att komma till 100% insikt. Ofta innehåller de förklarande bilderna också otillräckliga beskrivningar jämfört med tillhörande text. Där är pilar till några saker, men hälften struntar de i.

En del kapitel verkar riktigt bra tex. HUD och Radar. Likaså de om BFM 8:1-20, Enemy tactics, och "bra att ha saker" om Mission buildern. Men vissa delar av upplägget är det mest opedagogiska bullshit jag stött på. 1/3- 1/2 manualen skulle behöva skrivas om.

Jag försökte först med enbart 108us men alla digitala siffror var i princip oläsliga oavsett upplösning, och allt över 800x600 fick HUDÃ,´en att ändra form. Särskilt inifrån cockpit var SP3 ett rejält lyft.

Finns inte manualen i pdf nånstans?
"Vi ska sälja stridsflygplan, om det så är till djävulen själv!"