News:

No significant change

Main Menu

FDF Mod 1.00 släppt!

Started by KeyCat, June 20, 2003, 14:12:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Finnish Defence Force Mod 1.00

- The first total conversion modification for OFP: Resistance
- Reworked OFP config with more realistic recoils and weapon specs.
- New sounds for all OFP weapon systems, weather and environment.
- Finnish Defence Forces modelled in meticulous detail.
- Dozens of new weapons and improvements for OFP weapons.
- Man-portable modular weapon systems such as HMGs and mortars.
- 9 single-player missions and 12 multiplayer missions (a/d & coop).
- New user interface for menus and mission editing
- Debug console for mission editing purposes
- 16 new radio voice profiles in Finnish, totalling 3000+ radio voices.
- Soundtrack feat. Finnish rock band 'Airut' and few classical tracks.
- Several single and multiplayer missions
- Custom Island "FDF: Karjala", Everon island with OFP: Resistance trees, houses, textures, etc.
- Integrated spectating script (No need for insertion of spect. scripts)
- Numerous old OFP bugs fixed, eg. correct-sized BMPs added, forced machinegun lights fixed, gl-grenades taking too much space fixed, medics able to carry LAW etc.
- None of the original OFP files are replaced or altered



Har inte hunnit testa men den verkar mycket välgjord och väger in på hela 194 MB :D

http://koti.mbnet.fi/~fdfmod/

Dags för mig att dra och hoppas alla NOSIG'ar får en trevlig midsommar... Simma lugnt!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Ljudeffekterna är otroligt bra!! En fröjd att spela med dem när det smäller och härjar omkring en :D
Rösterna är "lite" corney men det kan jag ta för på det stora hela är det en mkt mkt välgjord mod.
Jaha, då var det dags att SFK återuppstår då för Finlands sak är åter vår... :D

KeyCat

#2
Japp, har iofs inte testat allt men FDF verkar mycket välgjord och kan varmt rekommenderas!

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Tänkte mest på de radiorösterna som skripts in i uppdragen så att säga. Talrösterna är ok.

KeyCat

Som vi märkte igår så är skakningarna när man siktar tyvärr lite väl överdrivna. Jag har postat feedback till FDF i BIS officiella forum angående detta och föreslår att ni gör det samma.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Blake svarade på ditt inlägg KeyCat...  Slängde dit mina 2 centimes också.
Med tanke på att jag lyckats skjuta ner 5 mål på ca 7 sekunder vid stående stridsskjutning med Ak-4 i mörker på 200-250 meter i "verkligheten", vilket det inte finns några planer i världen på att ens komma i närheten av med nuvarande "abstinensskakningar" i FDF moden, är jag minst sagt skeptisk till svaret Blake gav.

Shar

När vi ändå pratar om vapnen - Bara jag som tycker att de ökat skadan markant på samtliga AK o KSP ?

Räcker så gott som alltid med en plugg för att fälla fi. Tillskillnad från annars då det krävs 2, ibland 3 tom?
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


KeyCat

Jag "köper" inte Blakes resonnemang men det är deras MOD så vi kan bara hoppas de lyssnar.

@ Shar, har inte tänkt på det du nämner men skall testa det vid ett tillfälle...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<