News:

No significant change

Main Menu

Det händer på riktigt!

Started by TrakDah, June 17, 2003, 10:58:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TrakDah

Detta låter som en skröna, men det händer tydligen på riktigt :)

/TD

Phlerp

Detta låter som en skröna, och det är det. Inte mindre roligt för den sakens skull. :D

ft

Grundläggande ramputbildning, steg 1:

Undvik blåa pölar!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Bax

Asså - det brukar inte gå att tömma hårdvara från luften. Därimot så har det hänt att spillvattnet som släpps ut via uppvärmd nippel har fryst då uppvärmningen lagt av eller blivit dålig och då byggt på till isklumpen blivit så stor och tung att gravitationen och aerodynamiken har forslat bort den.
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

BEQ

Phlerp: Historien om den fallande kon är faktiskt sann...

/BEQ

Lupson

Får mig att tänka på händelserna i filmen "Magnolia" (jäkligt bra film, f.ö.). För Er som inte har sett den så börjar filmen med några sådana där 1-in-a-billion grejer....

SPOILER!!!! (Med reservation för fel, var kanske 5 år sen jag såg filmen)

En snubbe är ute och dyker i en sjö. Någonstans i "närheten" råder en skogsbrand. En stor fin helikopter med en sån där skopa sänks ned i vattnet för att råda bot på elden. Killen hamnar i skopan, släpps över skogsbranden och dör. Men han dör inte av fallet eller elden utan av hjärtattack. (Har jag för mig det var).

Fall två är killen som blir skjuten av sin egen mamma/pappa genom ett fönster samtidigt som han försöker ta livet av sig genom att hoppa från det höghus han bor i. Innan han hoppade hade han satt i en patron i farsans hagelgevär eftersom han visste han farsgubben brukade hota morsan med det, fast oladdat. Han sköts således av sin egen patron...till historien hör också att han skulle överlevt fallet eftersom det var en jättestor och fin markis (eller vad det nu var) nedför hopplatsen...

Senare i filmen börjar det även regna paddor....

Att konstruera sådana händelser fiktionärt kräver inte mer än lite fantasi, men jag har för mig att jag någonstans hört att de två första skall vara sanna. Paddregnet är jag mer osäker på, men har ett vagt minne av att någon tromb sugit upp en hel paddkoloni och spridit ut den över omnejden.

Jaja, det var bara mitt sätt att kapa tråden...någon annan som kanske kan fylla i luckorna?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Phlerp

Med risk för att verka nedlåtande och definitvit med risk att vara en otroligt tråkig människa:
Historien med korna må vara väldigt rolig. Man har kanske en kollega, kompis eller moster som man litar jättemycket på och som hävdar att de fått den nedfallande kon i huvudet personligen. Man kan till och med ha läst det i tidningen, men det mesta talar för att historien inte alls är sann.

Jag har läst den på flera ställen i olika variationer ända sedan början på 90-talet. Söker man på nätet hittar man allt från ögonvittnesskildringar till utdrag ur tidningsartiklar med variationer på temat, allt från kor som halkat ner för sluttningar till kor som knuffats ut ur flygplan. Dessutom hittar man ett flertal sidor som faktiskt beskriver historien som en sk "urban legend":
http://66.165.133.65/critters/farce/cowtao.htm
http://www.xs4all.nl/~arink/us/ani5.htm.

Tyvärr kan man inte lita på allt som står i tidningarna, och även om nätet inte är någon säker källa med bara sanningar, så bedömmer jag kohistorien som tämligen otrolig. Och som den källkritiska person jag är så håller jag en viss skeptisk attityd till bajshistorien också.... Vilket ju absolut inte gör den mindre rolig.
Hoppas att jag inte förstört tråden för er :D

Horizon

Helt rätt Phlerp, man ska inte tro på något om man inte sett det själv... och inte ens då ska man tro på det, för det finns ju alltid en liiiiten möjlighet att någon form av hallucinogen svamp haft sporlossning i närheten... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names