News:

No significant change

Main Menu

Lira online

Started by gtN, June 10, 2003, 20:02:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gtN

Har tankat ner de där addon (delta osv) och är beredd.
Kontakta mig på Icq 11616127

Använder ni ventrilo, teamspeak eller det inbyggda voice-grejsimojsen när ni spelar?

KeyCat

Hej gtN,

Eftersom det är "sommaruppehåll" på de regelbundna OFP torsdagarna är det fn ganska glest mellan OFP tillfällena, men håll utkik här i forumet för det lär väl bli ett och annat lir i sommar trots allt.

BTW: Det är TeamSpeak 1 som vi använder. All info finns här...

OPF torsdagar kl 19

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Clark

Jag har kört TS2 (den senaste versionen tror jag) rätt mycket när jag spelat Ghost Recon med bl.a. gtN och det har fungerat utmärkt, så jag tycker vi övergår till den såvida ingen har problem med den.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Fluff

Vår TS2-server har ju fört en tynande tillvaro på sista tiden. Nu har vi dock gjort ett ryck och fixat till keep-alive-scriptet. Så alla som vill prova bekvämligheterna i denna nya och luxuösare variant av teamspeak är välkommna at registrera en användare på samma ip som ts1-serven. D.v.s. 130.241.141.242

/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

KeyCat

Jag hade själv inga problem med TS2 och är för att vi byter så länge den nya versionen inte ger upphov till andra/nya problem. Men varför inte testa på GBG servern ett par gånger innan vi bestämmer oss?

/Christer (a.k.a KeyCat)

Horizon

Låter som en bra idé! Jag hade heller inga problem med TS2 senast vi testade.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Igår hade däremot jag stora problem med TS2 då vi skulle lira FB. Först så blev allt mitt prat bara brus i de andras små öron, sedan bytte jag "device" (eller vad det nu heter). Då fungerade det hela korrekt, men då hängde sig spelet tämligen omgående när man väl kommit in i cockpit. Personligen ser jag ingen anledning till att gå över till TS2 eftersom TS1 är så stabilt och enkelt att använda. Den något sämre ljudkvalitén kan åtminstone jag leva med, Och i ärlighetens namn - hur bra tror ni radioapparaterna lät på den tiden? Inte ens idag tycker jag vår digitala Ra-180 hade något vidare ljud...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Vilken version är det du kör Lupson? Såg att de släppt en ny nyligen.

Tycker inte vi skall göra om samma misstag som tidigare utan hoppas vi "grundligt" testar den senaste TS2 betan innan något beslut tas (kanske idé att göra en separat tråd för detta i lämplig avdelning?).

Som Lupson säger så har TS1 de funktioner som behövs och funkar för alla även om TS2 erbjuder något fler finesser.

/Christer (a.k.a KeyCat)