News:

No significant change

Main Menu

NVIDIA och Aeyes

Started by Bax, June 06, 2003, 10:28:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bax

Försökte gå tillbaks till Detonator 30.82 men det ville sig inte !
Eftersom mitt kort är X8 AGP och detonator inte kände igen kortet så blev det hela korrupt.
Jag tänkte att man kanske kunde göra mitt grafikkort mer likt ett Ti 4200 med X4 AGP via rivatuner eller nått liknande - har nån något förslag?

Det bästa vore naturligtvis om Aeyes fixat problemet !
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Maverix

Om du inte redan varit på denna sida Bax så testa, det kanske finns någon "fix" för ditt problem.

Det är möjligt att endast 4x.xx serien har inf filen för Ti4200 AGP X 8. Jag hade ett liknande problem med mitt Geforce 3 och jag hittade en "fix" på problemet på guru3d.

http://download.guru3d.com/detonator/

Maverix ;)

Maverix

Personligen tycker jag att Nvidia har hittat på mycket "fuffens" med sina 4x.xx drivrutiner. De har "skrämt" upp sina grafikkort med dessa drivrutiner för att kunna hålla sig "in the fast lane", resultatet har blivit DUKTIGA IRQ problem med speciellt nätverkskort & IDE kanalerna.

Läs mer här: http://www.tech-report.com/etc/2003q2/3dmurk03/index.x?pg=1

Tyvärr tror jag inte det är Ayes problem utan Nvidias.

Maverix
X-(

Maverix

Missa inte Iron Eagle ikväll ctrl........ :D :D :D

Maverix

Bax

"resultatet har blivit DUKTIGA IRQ problem med speciellt nätverkskort & IDE kanalerna."

Låter mycket likt de problem jag hade på LAN - kommer ni ihåg att jag tycktes tappa nätverkskontakt emellanåt, precis som om grafik och nätverk bråkade om interupt resuser.
Naturligtvis ligger problemet hos nVidia och inte hos Aeyes !

Jag skall nog börja se mig om efter ATI kort istället - nVidia ! ni förlorar kunder på att hålla på så här.
mvh
Bax
Iron Eagle -  jag é på landet, ingen TV3 :-(
Bax
87th Stray Dogs VFW

Horizon

Jag har sagt det förut och säger det igen. Köp ATI! ;)

Sedan jag bytte från Nvidia till ATI har ett helt gäng med problem försvunnit ur mitt system.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

ATi har shapeat upp sig rejält. Köp ATi! =)
Mvh  - Stefan -

Killswitch

Hej allihopa! (Vinkar glatt) Första postningen här... ok, nu till ämnet:

Kör här:

* Koldrivet gammalt GF2 GTS / 32 MB
* Aeyes 16x12-pit
* nVidias 44.03-drivisar

(På en XP1900+ / Abit KR7A-RAID/ 512 MB från tidig kritaperiod. AGP x4 på, Fast Writes på. WinXP Pro SP1)

Har, så vitt jag vet, inga problem. Så nöjd så...

Så, vad är det som krånglar för dig, Bax? Du talar lite om IRQ-problem vilket gör att man anar Win9X/Me...

Not: Cockpiten funkade fint även med 29.42, 30.82 och gud vet alla versioner...