News:

No significant change

Main Menu

Något att se på TV?

Started by Mr Jim, June 01, 2003, 20:50:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Obizzz

imdb är också bra för kuriosa och filmgoofs www.imdb.com
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Haha, alla kanske inte var så uppenbara, men det fanns definitivt en del roliga saker där. Gillade det där med att Maverick drar gasen bakåt när han ska kicka i lite AB istället för framåt. :)

Ska kika lite extra efter andra saker under filmen.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Det enda som är sämre än den där kalkonen var översättaren. Han/hon border kölhalas. Jag såg iofs bara första minutrarna, men de bjöd ju på höjdare som:

"We have 1000 knots of closure" = Vi flyger med 1000 knop. (Det är fort....)

"Call the ball" = Inflygningen säker?

"This bogey has engaged me" = Han drar in mig i strid



Mr Jim

The office, mkt bra..så rolig och tragisk på samma gång.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

F16_Filur

Håller med... ingen musik.. bara utdragna, pinsamma och riktigt pressade situationer... som den i "celebrity showen"... när han kommer in för tidigt under presentationen :-o :-o







A lot of people think that those in the Territorial Army are not real soldiers. We are. We are well trained, highly disciplined fighting machines ready for war.

Horizon

Ikväll på SVT1 klockan 2200-2300:

Titel: Dokument utifrån: Kursk - ubåt i grumligt vatten.

Övrigt: Kollierade den ryska kärnvapenbestyckade ubåten Kursk med en amerikansk ubåt? Var världen i augusti 2000 nära en allvarlig konflikt mellan stormakterna? 118 män i besättningen dog. I en fransk dokumentär ställs obekväma frågor om den ryske presidenten Vladimir Putin offrade en stor del av besättningen för den egna statsnyttan. Inledning: Olof Dahlberg. Text-tv 199. Även 27/2.

Missa inte heller naturfilmen som SVT1 sänder innan programmet om Kursk (2100-2200). Ska tydligen vara riktigt bra filmat.

Trevlig TV-kväll på er, nu ska jag se en stund på Austin Powers - Goldmember. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte