News:

No significant change

Main Menu

Ramp Start

Started by Assassin, May 23, 2003, 11:42:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Assassin

Så... hur många av oss Falcon 4 fanatiker ramp startar?

Jag gör det då inte, men det beror bara på att jag irriterar mig på Idle Detent saken, som gör att man måste trycka på throttlen i 2D mode istället för på den riktiga throttlen. Annars är Ramp Start en intressant funktion. Onödig men rolig.:p
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Obizzz

inte ofta men det händer jag vet hur man gör iaf :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

"trycka på throttlen i 2D mode" Va..? Hur menar du?

Självklart finns en sådan funktion programmerad på Cougar :D

Det händer att jag rampstartar, men inte så ofta. Bygger jag mig lite paneler någongång så blir det nog mer ofta.
Mvh  - Stefan -


weezer

Själv sitter jag ju i en fullt fungerande cockpit..(samtliga switchar och knappar som går att clicka/trycka/vrida på i falcon, är fuktionella i min cockpit.) Så jag RampStartar varje mission när jag flyger mina Off-Line Kampanjer. Tyvärr finns inte detta fanatiska, om inte patetiska beteende inpräntat i var mans Falcon nerv, så On-Line kan det vara lite jobbigt att få folk att förstå vitsen/anledningen till Ramp start. Ett roligt alternativ dock, för att öka realismen och totalupplevelsen....
:)
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

SledgeHammer

Exakt. Men det känns knasigt att rampstarta utan fungerande paneler, sitta och peta på saker på skärmen... =)
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Jomenvisst, men det var väl knas med rampstart vid multiplayer eller hur var det?
Mvh  - Stefan -


Assassin

vad jag har hört så är det bara ett problem i LAN med rampstart. Att nån nisse har glömt slå på fuelswitchen så att han kraschar efter en stund.. Får han gott skylla sig själv tycker man... :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

weezer

Det enda knas jag upplevt med Rampstart online, är att "master" fuel switchen redan är påslagen när man kommer in i cockpit. Detta medför att om man clickar på switchen enl. checklistan, slår man AV den...är man bara uppmärksam på detta, är RS problemfritt enligt mig:)

Fridens Kanaljer,
Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer