News:

No significant change

Main Menu

Horizon köper Radeon 9500 PRO =)

Started by Horizon, May 11, 2003, 10:50:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

Horizon

Aha, det här ser fint ut. Bra med en sån länksamlare som dig, Stefan... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Bara för att jag inte orkar hålla ordning på mina egna bookmarks... =)
Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

Testa RadLinker också. Trevligt.

Verkar komplettera varandra ganska så behändigt.
Mvh  - Stefan -

Jompalainen

Halloj!

Är det någon av er grabbar som har vågat överklocka 9500 kortet? Är lite sugen på att köpa ett faktiskt.... mitt GF3 börjar bli lite trött... ;)

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Lupson

Finns någon annan tråd i ämnet här på Nosig...men för mig gick det ganska bra:

Jag har ett Sapphire 9500 Pro med 3.3ns minnen, minns inte om det är infineon eller hynix.

Först laddade jag hem ett BIOS-paket med Flash-util och diverse BIOS:ar för olika minnestyper. Jag gjorde en backup på min gamla BIOS och flashade sedan in en BIOS som heter FIXED_33.bin

Efter detta var det bara att börja klocka. Jag använder Rivatuner för det ändamålet.

Standardklockning är 275/270.

Jag prövade en massa olika inställningar men det högsta jag lyckades nå var 358 mhz på GPU:n och 310 mhz på minnena. I 3DMark 2001 ökade jag från ca 9600p till 10200p om jag minns rätt. I 3DMark03 blev det klart bättre ökning, från ca 3500p till ca 4100p.

Dock så har jag lite dåligt med kylning i burken så för att få ett helt stabilt system har jag sänkt klockningen till 345/300.

Har f.ö. en AMD XP 1800+@1.65mhz på ett gammalt Abit KT7-RAID, så mina benchmarks är väl bara representativa för datorer med 100 Mhz FSB..
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Jompalainen

Låter helt klart intressant! Hmmm... Jag kan även tänka mig att köpa ett 9700. Förmodligen inte PRO varianten dock... Någon som har ett sådant kort? Värt pengarna??

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Horizon

Ska du ha något så är det PRO-varianten, inget annat. Du ångrar inte att du slantar lite extra, vilket du däremot kommer att göra om du snålar... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names