News:

No significant change

Main Menu

Fler axlar lätt och billigt

Started by ft, May 08, 2003, 14:27:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

För er som vill ha fler axlar för t ex trim, bromsar, propellerreglage o s v i Il-2:FB, FS2002 eller vad som, kolla in den här prylen.

I kombination med upp till fyra 100k-potentiometrar och fyra strömbrytare blir det fina extra axlar/knappar. Koppla in två stycken och det blir ännu fler... o s v.

Funkar skitfint, kör en själv!

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

Lysande tips ft! Problemet är bara att de simulatorer jag flyger (F4/LB2) inte understöder flera samtidiga joysticks :-/

Undrar om LOMAC kommer att stöda multipla jojjor????

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ft

Mmm. får koppla ur den när jag skall träna riktig flygning (som görs utan motor, vad BEQ och Sledgehammer än tycker :D). SFS tar automagiskt device #2 som roderpedaler. Det blir lite knasigt att ha rodret kopplat till varvtalsreglaget...

Annars är det en sån vansinnig röra hemma på datorbordet just nu. Cougarn går som device #1 och TM PFCS+TQS som device #2 med TQS:en som varvtalsreglage.

Dessutom håller jag och kompisen på och bygger oss lite riktigare pedaler än CH-grejerna jag använder f n. Klart man skall ha toe brakes och samma pedalrörelse som i 39:an! :D

/ft

Stercus accidit
---

KeyCat

Vilka drivisar följde med???

Undrar eftersom jag fortfarande kör Win 98 SE pga ett par program som inte lirar i XP...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Bax

ft: det där om pedalerna låter riktigt intressant. Kan du inte delge oss lite information !
Jag har själv spånat på hembygge i metall med standard plåtbeslag alla Bauhaus och inga svetsningar.

Kan du inte lägga ut lite bilder och sådant godis

mvh
Bax
(hörru ska du inte vara med på Falcon LAN i Halmstad 23-25 maj ? )
Bax
87th Stray Dogs VFW

ft

Hmmm... Halmstad-LAN? Låter intressant. Har bara inte flugit Falcon sedan förra LAN:et, ungefär... gah!

Drivisar? We don't need no stinkin' drivers! :D  Under ME var det bara att plugga in och köra, efter att jag listat ut vilken mod man skulle ställa switchen på adaptern i, så XP borde inte vara sämre.

Pedalerna är i utvecklingsfasen och består f n av en hög bräder i min hall. Vi bygger av trä p g a att vi inte har grejer för metallbearbetning tillgängliga. Vanlig parallellogramdesign på mekanismen, glidlager under pedalerna. På prototypstadiet ordnar vi fjädringen med gummiamortisörer för lastbilskapell.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---

Obizzz

hmm vilken av prylarna syftar du på?

här hittar du info om lanet i Halmstad

http://straight-pipes.org/nosig/read.php?TID=1431
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg