News:

No significant change

Main Menu

Fråga till granQ

Started by Fingol, April 25, 2003, 12:51:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Fingol

Jag har länge undrat hur man "modulerar" nya vapen
fordon och cool saker i OFP. Vad använder man för
program och när ni lägger på texturer, har ni "ritat"
texturerna i PhotoShop eller é det någe special program?

Helt enkelt: hur går man till väga för att bygga en Addon,
och vilka program behövs?
All your base are belong to us.

Shar

#1
Kan nog svara för granQ, då han sovfer så sött. ;)


Alla modeller, vapen, fordon, gubbar you name it görs i Oxygen 2. Ett program som BIS gjort specifikt för att göra saker till OFP med. Där i  gör du modellen, applicerar texturer mm. Skins görs till stor del i Photoshop, endel är modifieringar av foton.

För att sedan få en fungerande addon behöver du även en config.cpp fil, i vilken du skriver ner all information om enheten i fråga, ammomängd, vilken färg på spårljus, hastighet etc etc. Ganska basic kodning som jag är totalt värdelöst på, men granQ är en hejare på det.

http://www.flashpoint1985.com/breathe/ << Länk till sidan där du kan tanka Oyxgen 2 (O2) det skall noteras, finns inga officiella hjälpfiler eller dyl. Dock finns det en mängd tutorials gjorda av andra personer. På den sidan jag angav skall det även finnas några basic tutorials hur man gör en kub, en M16 mm.

Edit: Stavfar som en kratta
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Fingol

Tack Shar

ska kolla lite närmare på det dära Oxygen 2, och see om man kan få fram
en skyst OPEL Omega... I pimp lila färg och "flames" bakom fram däcken
All your base are belong to us.