I maj avslöjas nyheter för OPF's framtid

Started by Jotte, April 16, 2003, 14:09:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.



KeyCat

Coolt! Det har legat i luften en tid men nu när det är officiellt känns det mycket bättre :D

Att det dröjer till slutet av 04/05 är helt OK för egen del. För mig har OFP:R mycket kvar, speciellt nu när det släpps addons med hög kvalité.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Shar

BIS har sagt att de gamla OFP "1" addonsen skall fungera med OFP 2. Det är väl trevligt.

Jag ogillar dock valet av skådeplats, nämligen Vietnam. Liasom, iaf jag har spelat i Vietnam mha av nampack2 och nu senast Vietcong, börjar bli trött på regniga djungler med massa apor i...

Ser hellre en ny modern "fantasi" konflikt, liknandes den i orginalet. Inte lika begränsat på så sätt. Och nu när jag dragit detta ytterligare en gång, så kommer antagligen granQ hoppa på mig. :D
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Jotte

En uppdaterad version av Fashpoint motorn med saker som tex bäckar, sjöar, träsk och tunnlar skulle slå NamPack 2 på käften så det skvätter om det. :) NP2 är bra men det har många många saker som saknas för en "total" Vietnam upplevelse. Vietnam har väldigt stor potential vad gäller varierande uppdrag. Vietnam är mer än bara djungel. ;)
Sen är det skönt också att inte behöva springa omkring som "teknologiserad fjant" istället för soldat. :D

Moderna fantasikonflikter och spekulationer i vad för utrustning styrkor har även i en nära framtid brukar bli fel... se bara på Ghost Recon. Där används utrustning år 2008 som är "omodern" redan nu år 2003. ;) :p
Det är betydligt "lättare" för en utvecklare att använda en historiskt känd bakgrund och "fantisera" inom dess ram än att börja spekulera i framtiden som en dålig Nostradamus kopia. ;)

Nu behöver nog inte granQ hoppa på dig va?  :D

Shar

Jo du, han kommer flygandes vilken sekund som helst nu... ;)

Iaf, självfallet så kommer OFP2 ha bättre miljöer och förutsättningar, menade på att _jag_ är trött på diverse djungler. De får gärna göra 2-3 extra öar som i OFP 1, fast  mer "neutrala" (i min mening neutral, centraleuropeiskt klimat) landskap, liknandes de vi har nu.

Kan förövrigt nämnas att jag klarat Vietcong ganska nyligen, vilket säkert bidrar till min "djungel-trötthet".
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Dubble0zero

...000... =)

SledgeHammer

Shar: Men... bara fär att DU är trött på att ha spelat en addon till leda så behöver ju inte det betyda att ALLA är/har det. Tänk på de stackare som inte har den ringaste aning om att det existerar en Vietnampack. De kommer att bli överlyckliga när 2an behandlar Vietnam.

:)
Mvh  - Stefan -