News:

No significant change

Main Menu

FN drar sig ut Irak

Started by JStar, March 17, 2003, 23:30:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jotte

Sledge avatar ser ut som en brännmanet... eller som badgästerna säger ibland magnet. :)
Den "maneten" får en Portugisisk örlogsman att se ut som en microb. :D

griffin

QuoteOriginally posted by SledgeHammer

Mike ja. Snygga bilder från det testet.

Info om Sovjets 100Mt bomb för den vetgirige.

Min avatar gick under namnet 'Castle BRAVO' och var på 15Mt...

Hehe... Men du menar väl 50 Mt? Det var vad jag läste i din länk? Det är hur som helst samma vi pratar om...

Jotte... Brännmanet of destruction, attack 50t6+3
snappahead

Jotte

Nämen se där! en annan gammal rollspelare på min ära. :)
50t6+3 låter rätt rimligt för "brännmanet of destruction"....   Ska undra vad de hade för skada på A-bomber i Mutant.... :D

griffin

:D Jafan, att man inte tänkte på såna när man lirade Mutant. Det hade... rockat?
snappahead

JStar

QuoteOriginally posted by griffin
Hehe... Men du menar väl 50 Mt? Det var vad jag läste i din länk? Det är hur som helst samma vi pratar om...
"Tsar Bomba" (Kungen av Bomber) var designad för för 100MT... men tredje steget i bomben var bortplockat och ersatt med bly. Och tur var det för det reducerade nedfallet med en så där 97%. De sista 50 MT skulle då kommit från "Snabb fission", d.v.s. inte en fusions-smäll utan en fissions-smäll som tänds av strålningen från fusionssmällen.

Skoj eller hur? Man använder fission för att tända fusion som man använder för att tända fission. :)

/J

JStar

QuoteOriginally posted by SledgeHammer
Min avatar gick under namnet 'Castle BRAVO' och var på 15Mt...
Jo och den var ju skoj den. Jänkarna hade inte riktigt koll på teorin så Bravo blev en så där 3 till 5 gånger kraftigare än beräknat (det var också den största som amerikanarna någonsin brände iväg).

Bravo brände upp en bit av korallrevet vilket skickade ett radioaktivt ask-moln upp i atmosfären, vilket sedan regnade ner över de norra Marshall-öarna samt en japansk fiskebåt. De kontaminerade öarna var tvugna att evakueras och alla 23 fiskare i båten blev kraftigt strålningssjuka. En av dem dog.
/J

Mr Jim

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Assassin

men för att återgå till den ursprungliga topicen, så tror jag inte att vi behöver oroa oss över några kärnvapen precis... inte från Irak iallafall.
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)