News:

No significant change

Main Menu

Poäng i 3DMark2003 =)

Started by Horizon, March 10, 2003, 12:48:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

QuoteOriginally posted by Maverix

Hör att du fuskar Horizon:p , givetvis ska man ha drivrutinen på "default" dvs. kvallité. Jag paseras nästan 6000 (5903) om jag väljer "prestanda" men då känns det inte rätt:D

Maverix

Nänä, max prestanda är det som gäller. Väck med allt lull-lull och fläska på bara! ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Öh... defaultinställningarna i drivrutinerna är väl inte direkt kvalitet..? De är ju en grusig medelväg...

När man "spelar" - ställ in för utseende
När man bänkmärker - ställ in för fart
Mvh  - Stefan -

Maverix

QuoteÖh... defaultinställningarna i drivrutinerna är väl inte direkt kvalitet..? De är ju en grusig medelväg...

Mina står på Max kvallite som standard "visual", däremot är V-synk satt på tillämsinstllningar och det ser inte ut som en grusväg. Om du gör en ominstallation av din drivrutin Sledge så kanske grusvägen försvinner, något fel har du nog gjort med din installation av drivrutin, man kan inte lyckas med allt.;)

Maverix

SledgeHammer

Nehepp. Inte då.

Jag avinstallerade precis wxp-w2k-7-95-031028m-011774c och installerade wxp-w2k-7-962-031202m1-012924c och när man går in i inställningarna så står regeln i mittläge (Balanced). Så har den gjort så många revisioner tillbaka jag kan komma ihåg. Och lär antagligen göra ett tag framöver också.

Men det kanske beror på att jag installerat den på fel sätt genom att dubbelklicka på setup.exe..?
Mvh  - Stefan -

Maverix

Jag tror skarpt på "dubbelklickningen":D :D

Maverix

Horizon

Maverix:\>> Du tror väl inte att folk sitter och testar sina grafikkort med halvbra inställningar för prestanda? Alltså... "jag kan egentligen få mkt mer poäng, men då måste jag ju fuska". Njae...

Fråga någon person på Futuremark om han gör så. Att jämföra sitt korts prestanda med andra kort + processorer blir ju näst intill omöjligt om man skulle hålla på och meka med "medelinställningar", FSAA och AF för korten.

Nä, bort med allt som fipplar med bildkvalisort (vertical sync brukar jag faktiskt inte ändra, står som "default off" eller "applikationstillämpningar") och kör så det ryker i 3DMark! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Det här är ju pinsamt, 1525 poäng. Vad är fel i mitt system? :-o :-/

det 53.03
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Maverix

Grafikkortet Andreas, du har ett ganska normalt resultat för det kortet. Själv hade jag 996 med mitt Geforce 3

Maverix:)