News:

No significant change

Main Menu

Poäng i 3DMark2003 =)

Started by Horizon, March 10, 2003, 12:48:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

4535 får jag (nu när jag hälsat på kompis med snabb lina).

Misstänker att min AthlonXP 1800 skulle trivas lite bättre tillsammans med lite DDR RAM...
Mvh  - Stefan -

Lupson

Sledge: Hmm...intressant. Med tanke på att du och jag sitter på identiska grejer (Abit KT-7 RAID, XP1800+  @ 1.7 Ghz) och att jag funderar på grafikkortsuppgradering så är dina siffror intressanta. Du har väl ett 9700 icke-PRO och får ändå fina 4535. Jämför med Mav som får 4920 på ett 9700 Pro, 2100+ OCH DDR minne. Så stor skillnad verkar isf DDR faktiskt inte göra. Om man dessutom kan pilla upp FSB:n lite mer på våra gamla moderkort så... :)

Om jag tjackar ett 9700 eller 9500 Pro så får jag en 3DMark03 ökning på ca 24 gånger...ser bra ut på pappret iaf, även om verkliga applikationer inte skulle förbättras med kanske mer än 2-3 ggr...

/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Jupp, Sapphire RADEON 9700 har jag. 337MHz core och 303MHz minne. Jag ska operera bort standardkylflänsen och den spacer som sitter på VPUn då jag är av uppfattningen att redig kylning på VPUn är av nytto för eventuellt ännu högre frekvens. Plus att jag gillar att pilla på saker. Men det räknas väl inte? =)
Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

Jag ska testa 3DMark03 på min gamla burk (som Lina har(min sambo)). P2B-F moderkort (BX chipset) med en Celeron II 950MHz som tuffar på i 1060nånting MHz och ett GeForce2Pro kort.
Mvh  - Stefan -

Horizon

Så där ja, nu är även 3DMark2003 testat med mitt nya kort. 3295 poäng blev resultatet, och jag kan gå och lägga mig rätt nöjd faktiskt. :)

Godnatt! :-Z
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Åter får Horizon spö av Lupson: 3496 poäng!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

Horizon

Förbannelsers förbannelser!!! :-( :-( :-(
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names