News:

No significant change

Main Menu

Vågar jag installera WinMediaPlayer9 ???

Started by Horizon, February 27, 2003, 22:39:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Tjena, satt precis och tankade hem uppdateringar till mitt operativsystem (WinXPPro). Enligt avtalet som följer med Windows Media Player 9 förbehöll de sig att installera en massa småsaker som kollar upp om mitt operativsystem är lagligt, samt programvara som tankar ner listor från MS, och avgör om det är lagliga filer jag försöker spela upp i Mediaspelaren (*puh*).

Avtalstexten var annorlunda och mkt "fetare" denna gång. Vågar man verkligen installera detta? Kändes lite olustigt, så jag klickade på "Jag avböjer". :-/

Faen det här känns ju som rena 1984. Vad säger ni andra? Någon som installerat och märkt något, eller är det bara att strunta i detta?

Mvh / Herr Para Noid
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Assassin

eh, nu fick du MIG paranoid! Dags att sätta upp Linuxburken igen och filtrera inkommande/utkommande trafik... detta förmårrade Microsoft, de gör oss paranoida ännu mera paranoida. :D

ioförsig, spelar oftast bara upp Nightwings Falcon 4.0 promo videos så de kan microsnot gärna se så att de kanske släpper en riktig flygsimulator snart... :-Z
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

SledgeHammer

Tja, mha ZoneAlarm eller liknande så borde det ju vara lätt att neka dessa "saker" tillträde till omvärlden.
Mvh  - Stefan -

Horizon

Sledge:>> Då kan ju inte spelaren hämta nya codecs när de behövs. Hade det varit så lätt så... :-/

SledgeHammer

men... är det inte nåt eget lite program som gör de där fuffenssakerna då?
Mvh  - Stefan -

Jotte

Jag har installerat och i vanlig ordning bara tryckt "Yes" på vilkorssidan. Har hittills inte märkt något.

Hur ska de kunna avgöra om just ditt ex är lagligt eller om du har oturen att ha ett orginal som någon lagt ut serienumret till? :-OO Det låter mer som skrämseltaktik än som något de verkligen kan bygga något på.

SledgeHammer

Jupp, men som vanligt så håller man sig ju helst "under ytan" om det går. =)
Mvh  - Stefan -

Horizon

Jag äger ju såklart ett original av WinXP, men säker kan man aldrig känna sig när det kommer till såna här saker. Tar nog och installerar ändå. Det ser inte snyggt ut när det finns oinstallerade saker på WinUpdate. :)