News:

No significant change

Main Menu

Ny film igen...

Started by Clark, February 27, 2003, 13:44:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Clark

Eftersom det är torsdag idag så finns det en ny film att hämta på www.lo-mac.com.

Denna gång ser vi en F-15 i dogfight, och sedan hur han skjuter en sidewinder mot sin egen wingman!

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

Ey! Najs! Nu blev jag glad. :)

Synd bara att missilen lät som en fjärt när den flög iväg (Horizonten skall alltid hitta något negativt med LOMAC) ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Clark

Jo, men med tanke på att den egentligen inte skulle låta alls inifrån cockpit så gör det kanske inte så mycket.

Jag reagerade mer på att den inte avgav nån rök, det var ju en Sidewinder och inte en AMRAAM.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
SB Live! 5.1

Horizon

Ähum, lite måste det väl ändå låta när en raketmotor startar precis bredvid skallen på dig. Vare sig du sitter i en cockpit som rör sig framåt i flera hundra kilometer i timmen, eller inte... Eller är det kanske så att det inte låter ett dugg när man skjuter en missil i överljudsfart kanske? Det här var intressant. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Clark

Jo, men du har hjälm, hörselskydd, och en trycksäker cockpit mellan dig och ljudet... Så du hör inte ens motorljudet. Den här diskussionen har varit på SimHQ mycket, och mitt svar har verifierats av riktiga stridspiloter såsom Hornit och Andy Bush.

/C
Clark

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
SB Live! 5.1

SledgeHammer

Möjligt att en "winder" inte hörs men enligt Keith Rosenkranz (Vipers in the Storm) så lät iaf Mavericks nåt i hästväg. Liiite större motor dock.
Mvh  - Stefan -

Obizzz

jo jag vet läste precis det där avsnittet i boken nyligen men annars har man ju hört att de är knäpptysta innuti (har en videosnutt där de filmar från baksätet i en F-16 och det är tyst)

Pete Bonnani skriver ju t o m i Falconmanualen att det var något de lade till för att hjälpa SA och få lite mer inlevelse.

Kanske någon som flyger här eller vet lite om sånt kan bekräfta hur det ligger till?

Varierar väl en del mellan flygplan men rent generellt hur hög ljudnivån är
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr Jim

Ctrl>Ja FS2000 var ett prima exempel, jag tror nog på din teori. Som det ser ut nu ska jag försöka hålla mig till FB, måste fixa mina studier, har infört 1 spel i taget regel.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com