News:

No significant change

Main Menu

Är ni tillräckligt hårda?

Started by griffin, February 20, 2003, 10:47:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Fick en länk av Magnus som jag känner att jag måste dela med mig av. Dags å snäppa upp fysen lite och grabba pennan å söka! SSG rekryterar! :D

SSG rekryterar
snappahead

Mikke_EAF331

Hmm, inbillar jag mig eller har dom suddat ut alla vapen på bilden bredvid? Rädd att nån ska bli skrämd från att söka för att det är otäckt med vapen, eller? :-OO

Eller har dom något superhemligt vapen som dom inte vill visa upp? :p

EDIT: Ser på andra bilder att dom retucherat bilder så att man inte ska känna igen personerna på bilden, det har jag lättare att förstå... :)
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Andreas

Skulle nog kunna tänka mig att dom använder en väldans massa andra vapen som normala värnpliktiga inte kommer i kontakt med.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Vapnen på bilderna är AK-5 med aimpoint-sikten. Mer kan jag inte säga.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Hmmm... Det där lät lite som "Jag skulle kunna säga mer men då måste jag döda er"...:D

Mikke_EAF331

LOL Tänkte att det var Hemvärnsbössor (Ak-4 med Aimpoint) dom hade, så dom var rädda att resten av "reguljära" armén skulle bli avundsjuka. :D
Mikke_EAF331, C.O. EAF

griffin

QuoteOriginally posted by Phlerp

Hmmm... Det där lät lite som "Jag skulle kunna säga mer men då måste jag döda er"...:D

Hehe, exakt.

"Kan" som i "får inte". Vi kanske har en SSG ibland oss? ;)

Jag tror faktiskt att de använder flera olika vapentyper beroende på uppdragstyp. Skulle gissa (men det är blott en gissning) att de t.ex. kan använda MP5:or (likte polisens insats styrka) till vissa uppgifter. Men men, jag är ingen vapenexpert.

snappahead

Horizon

HK Mp5 används även den. I vissa situationer används även en kortpipig variant av AK-5. Mer kan jag inte säga. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names