Debrief från söndagens första uppdrag

Started by Lupson, February 16, 2003, 22:17:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Lupson

Under söndagskvällen flög Nosig två uppdrag. Under det första uppdraget deltog SledgeHammer, Ctrl, Horizon, Lupson och Jotte. Phoenix var med först men fick avvika. Målet stod Nordkoreanernas eminenta flygbas Onchón för, en flygbas strax norr om Farbror Kims residens i Pyongyang. På väg norrut var det ganska lugnt, endast två stycken MiG-23 visade någon form av dumdistrighet och försökte sig på en trailing intercept mot Horizon och Lupson som konkade på BLU:er. SledgeHammer, som hade beskjutit några aktiva Fan Song B, vände om och engagade 23:orna. Dessvärre hamnade han i ett 2 mot 1 läge så Lupson fick vända om och plocka bägge 23:orna med varsin Slammer från nära håll.

Det är härligt att intercepta en liten furball, man urskiljer ett mål, buggar, och drar iväg en Slammer utan att motståndaren egentligen kan göra så värst mycket då han inte vill exponera sig för fienden i kurvstriden.

Hursomhelst väntade Horizon in Lupson vid IP:n medan ctrl skulle förarbeta basen mha lite fina CBU-52. Dessvärre blev Ctrl prickad av något som jag tror var en SA-2, dock så singlade han fint ner i sin fallskärm och landade. Sen kapade han en lokal Hemglassbil och satte full fart mot FLOT där han hälsades som en hjälte av bägge sidor. Det ryktas att Ctrl jobbar på ett flashpointuppdrag i samma anda som man måste klara innan man är välkommen att flyga igen.. :)

Under Jottes och SledgeHammers vidsträckta skräckparaply närmade Horizon och Lupson sig basen på en riktigt fin kurs. Vi hade satt ripple distance till ca 450-500 fot bägge två vilket visade sig vara i snålaste laget då vi bara bar 6 BLU var. Men bägge banorna blev förstörda halvvägs och vi kom därifrån helskinnade. Men under vår egress började en SA-2 mucka lite lätt med Horizon och Sledge. Horizon klarade sig genom en Stukaliknande störtdykning medan Sledge föll offer för en listig SA-2 som hade en något labil målsökare. Senast vi hörde av Sledgehammer satt han iaf i sin brandgula räddningflotte och käkade nödproviant och jagade fiskmåsar med signalpistol. Horizon tiggde och bad till AWACS om att skicka en rescue-chopper. Men någon höjdare måste ha insett vilket tillfälle det var att bli av med 2nd Lt SledgeHammer så någon helikopter blev det inte...

Vägen hem var totalt händelselös - Horizon övade radarlära med Jotte medan Lupson försökte sig på tunnelrollar. Det gick la sådär. Vi lyckades iaf landa och Onchón airbase är nedstängd "Until further notice". Och nej - Horizon fick inte släppa någon B61:a idag heller, stackarn... :)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Måste bara påpeka att nej, jag hoppade inte över vatten. Men gummiflottar är bra att ha...

8-)
Mvh  - Stefan -


RedOne/ zalzam

Tack för i kväll, hoppas att det går bättre på måndag. För jag hoppas ju på att ni kommer och räddar mig från denna oerhörda näsa det är att bli nerskjuten av en SA 2 X-(  :D
------------------------

Lasse Sandberg

Bax

Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Tackar för en heltrevlig debriefing från Luppe och ctrl. :)

Sledge använde sin flotte i bästa Indiana Jones-anda och åkte på den nerför sluttningarna, till han kom till en bäck. Via den tog han sig ända ner till Han-floden, och sedan vidare med taxi till Seoul. Välkommen tillbaka Sledge. :p

Gubbar, SA-2'orna börjar bli farliga nu. Jag tror att uslingarna har fått tid att skjuta in sig. Prova min patenterade Stuka-manöver nästa gång. Jag lovar att ni kommer undan. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Gaaah! Jag hade ju lurat den... sen bara "kvitter kvitter- *booooom*"
Mvh  - Stefan -


Andreas

Mitt Falcon var inte helt hundra idag. Eller så var det jag...
Ber om ursäkt om det ställde till det för någon!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

Hittade felet. Hade maxat FSAA och något annat som jag inte skulle ha rört...
Skärpning till nästa gång!:-OO
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO