Pressklipp: Polens förhandlare hotar med Gripen

Started by ft, February 07, 2003, 17:09:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ft

QuoteNu har den polska kommission som förhandlar om industrisamarbetet mellan USA och Polen efter landets köp av F16 börjat förhandla. Kommissionen hotade redan efter första dagens förhandlingar, den 29 januari, för att ta upp förhandlingar med Gripen International om motköpsaffärerna inte graderades upp.

Detta eftersom de amerikanska industrisamarbetet visat sig vara värt nästan fyra miljarder dollar mindre än vad som presenterades i anbudet. Eftersom huvudkontrakten ska undertecknas i slutet av februari är det bråttom.

Ooops! Det är så lätt att råka lova fyra miljarder dollar i förbifarten... eller?

 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Swede


Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

zebra

De behöver en riktig säljare..... Jag ställer gärna upp.;)

z.

Phlerp

Tror snarare att politikerna i Polen behöver en stor fet smäll på smalbenet och någon som säger till dem att skita i utrikespolitiken och höra efter vad deras flygvapen helst vill ha :)

Mr Jim

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

zebra

Synd att våra politiker är så flata. Jag tror att ett polskt deltagande i EU är mer intressant än att var medlem i NATO. Vill USA blanda in politik så borde Sverige svara med samma mynt.

z.

Mr Jim

Vilka länder gick nyligen ut och stödde USA mot det "gamla" europa? Dom är mer intresserade av ett NATO medlemskap för beskydd från USA samt ett EU som fungerar exakt som nu. Inte ett framtida EU med mer överstatliga drag(Som frankrike och tyskland vill i framtidskonventet)då man är rädda för hegemoni från dessa 2 spelare. Trist för Anna Lindh och de andra utrikesministrarna som kämpat hårt för EU:s GUSP (Gemensam utrikes och säkerhetspolitik).
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com