News:

No significant change

Main Menu

Vad lyssnar ni på för musik?

Started by Obizzz, February 05, 2003, 21:29:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

khalifa330>Kanske är han ett intervjuobjekt för NOSIG? :)
Kan direkt säga att personligen tråkar inte sånt ut mig det minsta, vi är alla här för att vi älskar flygplan ;)
Appropå mångkultur är jag efter att en iransk tjejkompis bjöd mig på iranska valnötskakor helt fast i iransk kak kultur ;)

Jobbar du som anställd på det företag som du har som hemsida? Sen en annan fråga, har funderat på att börja studera klassisk arabiska på kvällskurs, är det fortfarande så att dom flesta araber får lära sig detta språk i skolan? Eller har man gått till mer nationell specifik språkutlärning? Hur svårt är språket grammatiskt om du jämför med svenskan som är ett helvete iofs ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

khalifa330

Tjena Allihopa.

Tillbaka till dialekter, om du tar den där kvällskursen så kommer du att lära dig klassisk arabiska som alla i hela arabvärlden förstår eftersom dem läser det i skolan, och tidningar radio o tv.

Men i Algeriet, Marocko och Tunisien talas arabiska med dialekt, arabiskan där är mycket blandad med franska ord. Detta fick man ju erfara som liten när vi var i Algeriet på sommarlovet. Och man kom där stolt och pratade Klassisk Arabiska s.k "Foss-Ha"
genast skrattade farmor och man fick lära sig på nytt att tala "Maghreb" arabiska (Maghreb=Nordafrika, alltså blandat med franska) Fördelen med maghreb arabiskan är att om man kan lite franska och arabiska så klarar man sig perfekt.

Grammatiskt sett är ordföljden tvärtom.

Vi höres
Fly Low, Hit Hard!

Mr Jim

Djävlar, vi kanske borde göra en sån där medlemssida endå, ganska bra informellt nätverk det skulle kunna bli :)

khalifa330>Häftigt att du kan så många språk? Respekt! ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

griffin

Khalifa330: inte tråkar du ut :) tvärtom!

Ja Jim, jag har alltid flaggat för en liten medlemslista! Det är så kul och intressant att veta vad det är för folk bakom namnen man ser här! :D
snappahead

Mr Jim

Jo, borde vi kanske göra en sån, iofs måste man respektera om folk inte vill skriva nåt. Kanske nåt du vill ta tag i Griffin? :)

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Det ante mig. Vi är väl (uppenbarligen) de enda intresserade :)

Fniss :D
snappahead

Andreas

Men att lägga upp en sån sida på den "nya sidan" vore nog inte helt fel. Det är nog inte så många som känner till länken jag postade...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO