News:

No significant change

Main Menu

Vad lyssnar ni på för musik?

Started by Obizzz, February 05, 2003, 21:29:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

Är ungefär lika trött på alla jävla kvasiporrfilmsvideor. Nakna kvinnor kan vara trevligt vid rätt tillfälle men det blir lite för mkt på MTV.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

T0TT

ujujuj ni har sååå rätt!!! såååå rätt!!!! :) :) :)
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+,  MMX,  3DNow (2 CPUs)
2048MB RAM
NVIDIA GeForce 6600 GT x2 SLI
Sound Blaster Audigy 2 Platinum
Logitech z-5500

Assassin

Ren Blackmetal och Amiga/C64 musik/remixes för min del... men kan lyssna på annat med, förutom Rap & Hip-Hop.

och såklart Wagners Valkyrieritt när jag flyger in för bombning i Falcon4 eller Gunship 2000 AGA (till amigan min).
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Dubble0zero

Jag lyssnar mest på 60 talare, Beatles, Beachboys, Searchers mm... men det finns även mycket annat bra i liknande stil, t.ex Elton John*, Bryan Adams, Roxette o.s.v. En del hårdrock kan även vara bra, men då får det inte vara för "skrikigt och skrammligt"... ;)

*jag vet att han spelade på 60 talet, men han har ju fortsatt även efter det...:)
...000... =)

griffin

Horizon, du är nästan lika skadad som jag ser jag. ;) (skadad å skadad, men det var en salig blandning)

Orkar inte tänka efter vad jag lyssnar på fullständigt, men det sträcker sig från Louis Armstrong, Monika Z och Cornelis i ena hörnet till Ministry, Nirvana, Rage och Pearl Jam i det andra. Från Pet Shop Boys, Eurodisco och annan pop i det tredje till Metallica, Machine Head, Kiss och Black Sabbath mfl i det fjärde. Sedan har vi ju lite Scooter, U2 och klassisk musik i mitten?Eller? Ja, ni fattar, jag kan inte bestämma mig vad jag gillar...

Glömde jag säga att  jag samlar 80-tals musik med? Har det mesta och bästa av det ni försökt förtränga från 80-talet, inklusive schlagerlåtar och The Pinks. Jag har inga samvetskval.

Allvarligt, det är skoj med musik och det finns ju gengrer som tilltalar en mer än andra, men de flesta artister gör både bra och dåliga låtar så varför hålla sig till några få artister eller en gengre? :) Antar att det är lite lättare att låta sig underhållas av så pass skiftande musikstilar om man som jag inte direkt försöker identifiera mig med musikstilen (klädstil, åsikter och annat tjafs som är kopplat till vissa musikstilar). Sedan är jag inte heller nån textsnubbe så om  det är djuplodade raptexter eller idiotiska E-type dängor spelar mig ingen större roll eftersom jag ändå inte lyssnar på texten  (det finns undantag).

:)
snappahead

Horizon

Griffin:>> Vi är av samma skrot och korn... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Hehe. Jag me. Finns några plattor här. Men de är väl inga favoriter men det händer att de får dra några tonarter då andan faller på. ;)
snappahead