News:

No significant change

Main Menu

STS-107

Started by SledgeHammer, February 01, 2003, 18:24:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Andreas

Horizon, du som verkar veta lite om rymdfärder. Hur kommer det sig att Rysslands raketer utvecklar mycket mindre rök än USAs?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

De har rökdämpare monterade vid utblåsen. En viss del av röken leds via kanaler upp till kapseln där besättningen sitter. På så sätt blir de lagom drogade och känner inget om hela skiten skulle smälla av vid starten.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Asgarv!

Ska jag förklara på riktigt eller? =)
Mvh  - Stefan -

Horizon

Sledgehammer tar befälet! :D

Jag skulle själv tippa på olika sorters raketmotorer och bränsle. Sledge tar resten. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Ja gärna.
Har alltid undrat detta!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

AndersO

Är de inte nåt som heter heptyl och som är rätt giftigt och faller ner i mongoliet bl.a?
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

SledgeHammer

Först måste jag ställa en motfråga. Menar du under hela förloppet eller menar du det enorma "rökmolnet" vid start?
Mvh  - Stefan -

Andreas