News:

No significant change

Main Menu

Viggenfilm

Started by Phlerp, January 28, 2003, 01:12:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Aha, tackar för informationen! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Tobbe

Kul att ni gillade filmen. Jag vill bara klargöra en sak. Viggenfilmen som ni sett har ett ursprung från ett coverband i Ängelholm som heter GHOST. Filmen är en av två, som finns på GHOST:s CD-skiva. Den andra filmen är på flygplanet JAS 39 Gripen. Musiken som filmen är klippt efter är inte den som är på den film ni har kunnat se via länken här på forumet, utan i stället en cover på Queens "The Show Must Go On".

Ja, någon illvillig har alltså lagt ny musik till video.

Jag kan inget annat göra än att rekomendera er ett besök på följande hemsida  . På sidan kan ni se smakprov på de båda filmerna, med rätt musik till, och om det faller er i smaken kan ni stödja bandet, som lagt ner en hel del pengar för att ge er dessa godbitar, med att beställa ett alldeles eget exklusivt exemplar av denna raritet.

Mvh.

Tobbe  (Coverbandet Ghost)
;)

griffin

Kul info Tobbe! Jag tror (vet dock inte säkert) att jag har orginalet.... av Viggenfilmen. Måste kolla efter! =)
snappahead

Mr_Pyro

Klart Grym film "Ghost".

Är det någon som sitter på mera material med sv flygplan.
Lågflygning och vapen test, gärna M70 raketer :-)


mvh
/Mr_Pyro


ft

I det fallet var det nog bara bromsarna om jag minns rätt. När reversern mankerade gav det mer vådliga resultat. Det heter inte utrullning för att man rollar - normalt sett... :-/

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Ghost

Vill minnas någon tekniklektion från forntiden = FTS i Halmstad att man efter landningshaveriet ändrade sorleken på tertiärluftsintagen (reverseringsutloppen).
Mindre utlopp på undersidan.
Ytterligare mod var att införa en större (högre?) förstärkning mellan pedalstället och sidrodret vid reversering. Detta gav bättre auktoritet vid reversering på hal bana när man samtidigt har (hade) viss sidvind.
Jag har också för mig att föraren skulle ta spaken mot sig under reversering för att på så sätt trycka fast huvudvingen =flygplanet mot marken.
Ska fråga någon av de fd 37-piloterna i morgon (om jag kommer ihåg det).
PS piloten hette Bandling men kallades av någon anledning Brandling, ytterlgare pilot som råkade ut för ett liknande landningshaveri hette Milton Mobärg.

Ghost

F16_Filur

Helskön film! Något av det bästa jag har sett! Jag såg den förut med originalmusiken, men ärligt talat tycker jag denna "nerladdningsbara variant" ger bättre känsla till bilderna.

Vissa vyer hade man velat se mer av. Tillexempel hela starten på den isiga och dimmiga vintervägen, och även touchdown när roten landar.


QuoteOriginally posted by Tobbe

Ja, någon illvillig har alltså lagt ny musik till video.

Tobbe  (Coverbandet Ghost)
;)

Mr_Pyro

För att inte tala om arak atacken :-)