News:

No significant change

Main Menu

Nosig Calendar

Started by griffin, January 23, 2003, 14:27:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

griffin

Tjo!

Har just knåpat ihop februariutgåvan av Nosigs desktop kalender. Men eftersom bilderna blir runt 1 MB styck, jag gör 2 per månad (civil och militär) och jag har 5MB quota har jag ett problem.

Så... om kalendern är av intresse, har vi nånstans att lägga dem? Kan ju ta bort tidigare månaders kalendrar, men om vi vill ha alla? Kanske vi inte vill... det blir ju en 25MB totalt...

Om nån har nåt utrymme och tycker att det är en bra ide att spara de tidigare så messa mig, annars ersätter jag januaris när jag lägger upp de nya osv.

mvh Griffin
snappahead

Andreas

Jag kan lägga upp dom temporärt under mitt utrymme på LTH. Men jag har bara 20 MB där så hela samlingen (12 månader) kommer inte att få plats...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Lysande! Hur gör vi rent praktiskt?

Du kan ju börja med att ta ned de gamla. Sen skicka mig URLen till var de kommer hamna. Sen kan ju jag lägga upp de nya på min site så tar du dem därifrån. Sist postar jag här att de finns uppe och var.

Eller? Har du nån FTP kanske?

Griff
snappahead

griffin

Det fixade sig!

Som genom en nyck testade jag mitt gamla universitetskonto. Det var kvar, och där har jag ingen quota. =) Utgick helt enkelt ifrån att det inte var uppe längre.

Visserligen kanske de kommer på att det inte används längre och stänger ned det (var ju trots allt 2-3 år sen jag satte min fot på universitetsområdet), men den dan den sorgen. De har ju inte gjort det än.

Jens

snappahead

Obizzz

hehe bra lösning på problemet :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

Har varit inne o ute hela kvällen därav mitt sena svar. Såg att det ordnade sig iaf. :)
Vad är din riktiga hemsideadress?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Den där bilderna för januari finns eller den där de kommande kommer finnas?
snappahead

Andreas

Båda två. Jag hittar inte den gamla tråden...