News:

No significant change

Main Menu

ArmA/ArmA II nu?

Started by Horizon, January 18, 2003, 10:23:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Björn E

Det var länge, länge sedan jag spelade OFP, men jag är gärna med ikväll om jag får. Måste bara leta reda på skivorna och installera.

Ni kör med NOSIG standard pack 1.0 antar jag?

Björn E

Vilken tid förresten? Eller har ni redan börjat?

Rivvern_

Vi kör NU.. Tanka ner NOSIG Packen och hoppa in på TS!

Dubble0zero

Tack för ett trevligt spel hörrni..
Allt gick som smort, och sen så blir man dödad av att nån inte riktigt ser vad man ska skjuta på... :p

Just i dag så var det nog ändå rätt bra, jag skulle nämmligen plugga lite fysik med en kompis ju då, så det var bra med ett naturligt avbrott...

Men i vilket fall så hoppas jag att det är fler som har fått upp intresset för seriösare COOP igen, om man bli några stycken så är det ju riktigt kul...
:)
...000... =)

Jotte

RR eller om det var Vanheden tog lite misste på skydd och skyl... björkkvistar skyddar avsett dåligt mot 125 mm granater. :D  Han lyckades dessutom invagga oss andra i denna tron genom fagert tal... "här borta kan T-72:an inte se oss"..... :D

Horizon

Sorry 00, jag visste inte att kulsprutan var laddad med pansar-brand-spräng eller vad det nu var i den. Skulle bara skjuta lite in bland träden för att ta kål på ryssarna som smög sig på oss. Tyvärr satte jag första kärven rakt in i trädet en meter framför oss... :D

Sen var ju slutet rätt intressant. Jotte varnade mig för en flankande ryss som smög sig på mig från björkdungen alldeles vid målet. Jag hann typ vända mig om bara för att få se hur hans granattillsats fluffade till med en vit rökpuff, sen flög jag iväg i delar. Tycker dock att det var lite anmärkningsvärt att han valde att skjuta granat på 10-15 meters håll. Känns lite riskabelt. :)

Tack annars för trevligt krig. För att klara det där uppdraget behövs nog en annan taktik nästa gång. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Slammer87th

Tjena grabbar,

Blir onekligen rätt sugen på OFP när man läser inlägg här och minns förra Halmstadlanet!

Historik - köpte OFP Gold (eller va det nu heter - grundspel + ett par addons i ett pack) testade lite offline sen åkte det av disken mest p.g.a. att jag då inte hade tid att komma in i spelet.

Blev sedan "pålurad" att testa vid förra Halmstadlanet och tyckte det va djäkligt kul, men installationen då var med lånad skiva eftersom jag inte hade egen med mig. Körde lite offline sen men avinstallerade för ett bra tag sen i akt och mening att göra nyinstallation från egen skiva för att kunna köra online men har sen inte orkat ta tag i det!

Fråga/önskemål - om jag skulle vilja komma nu igång och köra lite OFP online med er vad behöver jag tanka hem, varifrån och finns det någon installationsbeskrivning över patchordning eller liknande för att nå Nosigstd? Jag är rätt härdad när det gäller installation- och patchning efter många års Falcondansande men känner att jag behöver lite starthjälp! Teamspeak är på plats och testat.

Om det behöver skickas adresser/pwd eller liknande så är mailadressen slammer@87th.org

Grtz
/slammer

Obizzz

Det är inte särskilt avancerat att installera, särskilt inte jämfört med Falcon när det var som värst.

Jag har själv inte koll på allt det senaste dock så det är nog bättre om någon annan hjälper dig.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst