News:

No significant change

Main Menu

ArmA/ArmA II nu?

Started by Horizon, January 18, 2003, 10:23:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

BEQ

Blir det något ikväll? Har OFP 1.96 installerat med Nosig 1.00. Behöver jag något mer?

Shar

Kan nog eventuellt närvara jag med. Var ett tag sedan jag lirade nu.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.

Control87th

QuoteOriginally posted by BEQ

Blir det något ikväll? Har OFP 1.96 installerat med Nosig 1.00. Behöver jag något mer?

Det skall nog vara allt som behövs... 20:00 ska jag försöka vara på TS :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Rivvern_

Typiskt att ni ska spela nu när man är hemma hos mor o far med 56 modem...

Control87th

Gårdagens test fick lite svårtydda resultat. shar och beq var med, FPS var hela tiden fullt acceptabelt, riktigt bra under första timmen.

Servern hade aldrig mindre än 400Mb ldigt fysiskt minne, processoranvändningen gick aldrig över 80%

Dock betedde sig fi-AI lite konstigt efter ett tag, det är nått fel när man kan sitta helt öppet och sätta två AT i en T80 utan att den skjuter ihjäl en.

På slutet synkade allt ut helt, vart lite lustigt på slutet, jag såg in scuden shar parkerat vid slutplatsen, shar såg inte min repairtruck, vi såg inte varandra men jag såg rökpuffarnafrån shars skott på en dörr :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

KeyCat

Som ni märkte kom jag inte hem förrän senare igår och då hade ni lagt av. Hur som helst kollade du med "#monitor <interval_in_sec>" kommandot inloggad som server admin? Isåfall vad rapporterades för FPS när det ballade ur?

Det finns en hel del parametrar att tweaka i config filerna men nu var det ett tag sedan så jag får nog läsa på lite. Men har en del cfg-filer som vi använt tidigare på DS och som kunde vara bra att utgå ifrån...

Jag menar med en 3.2 GHz CPU + 1 GB RAM + din lina borde den servern spinna som en katt när vi är klara ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Shar

Det var ordentlig desync på slutet, jag var uppe i över 500. Satte tex 3st AT4:or i baken på en BMP2, som bara skakade av sig dem. (Typisk desync grej, sen 5min senare så sprängs fordonet i luften.)

Min FPS var även den horribel mot slutet. Under 5 var den när jag och Control var ute vid fyren. I början flöt det dock på bra.

Var dock ett trevlig lir allt som allt. Höjdpunkten var nog SCUD striken mot T80:n. :D Även kul att BEQ kunde deltaga, som inte spelat OFP på väldigt länge. :)

K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.

BEQ

Nöjet var helt på min sida. Är gärna med fler gånger. Blev så biten att jag var tvungen att börja spela lite single-player Red Hammer igen. Hade en kompis med som tittade och han blev intresserad.