News:

No significant change

Main Menu

Spetsgruppe Alpha 13-2

Started by KeyCat, January 15, 2003, 22:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Prelude

March, 1985

War is brewing on Everon. Nato is launching offensives against General Guba's forces there. War is imminent on Kolgujev between the soviet forces and the local FIA resistance. Malden, a NATO outpost, is as yet untouched by war.

Spetsgruppe Alpha, led by Colonel Alexander, are the most fearsome force with the soviet ranks. The colonel is about to unleash his specialized "death squad", Alpha 13. No life can survive them.

Mission 1 - Alpha: Blood Letting





Our war effort needs blood to replenish the supplies already used on the island.

- Destroy the safe house.

- Destroy the T55.

- Kill the soldiers at the field hospital.

- Get the UAZG with the blood in it from the field hospital to the extraction area.

Spetsgruppe Alpha 13-2 members

granQ
GoLo
shar
Cain
(still open to anyone)
(still open to anyone)

Intelligence Report

Date: March 31
Time: 17:00 Late Afternoon
Weather: Clear
Enemy Activity: Local patrols. Semi Alert. Lightly armed.

Intel reports that the FIA have a small blood cache at this field hospital. Our agents report that the FIA have just collected blood from the civilians, and transported the supply in a UAZG.

That particular UAZG is now at the field hospital. You need to get it to this small bay, so we can get that blood to the front lines.

Before you "borrow" the UAZG, destroy the safe house in Saint Phillippe. The resistance have been using that house for wounded soldiers to recover in.

It has also come to our attention that some elite FIA soldiers are wounded and at the field hospital, terminate them.

The war has not reached this part of the island yet, so dont expect heavy resistance.

Your team starts at this small weapons cache at the edge of the forest.


/Christer (a.k.a KeyCat)

EDIT: Lagt till Cain i Spetsgruppe Alpha 13-2. Två platser är fortfarande lediga.

>> It's all about teamwork! <<

granQ

(tack keycat)

vet inte vilka vapen vi kommer ha, och osäker på t55:ans plats.
Taktik få vi nog avgöra ingame när vi ser vad vi har. Om vi har bizon är det möjligt att gå i skogen norrut och sen lägga bomb vid huset, dra sig tillbaka och spränga. Är t55:an där så skiter vi i det. Har vi långdistans vapen skulle en kunna ta sig söderut till höjden "45". Vet vad shar klarar med mera men inte någon större aning om dig golo. Något du är bäst på, absolut inte klarar, eller något du föredrar.

och nu får vi börja diskutera.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Shar

Var tvungen att tjuvkika lite, kollade briefing mm (tänkte plotta en väg sedan göra screenshot) såg även vilka vapen vi hade att tillgå.

Det är bara att välja o vraka, vi har tillgång till sågott som allt ryskt material som finns i Ofp, plus addons. AK103 tror jag kan funka, om vi kör på "assault" snarare än smyga. Dock är det nästan lite ljust vid 1700 tiden för att kunna smyga effektivt? Tycker förövrigt vi kör en samlad grupp, försöker man splittra upp sig så finns det stor chans att någon part blir blyförgiftad. Plus att det kan ses onödigt på ett sådant litet uppdrag, speciellt då vi är 3 pers.

Anfallsväg, finns hus mm på vägen mot staden (s-town), lador mm som agerar fint skydd samt skyl. Vi tar oss till kyrkan, som ligger lite syd om staden, sedan innåt. Från kyrkan kan man, om läge ges, ha en skarpskytt, medan de andra två avancerar upp mot målet. Ett problem på vägen till kyrkan, staketen på fälten. Vi får gå en bra bit söderut då, nära kulle 42. Alt, direkt till kulle 42, runda den, gå direkt västerut tills vi når vattnet, rör oss sedan norrut, tar staden med ryggen mot vattnet. Mindre skydd men staden ligger upphöjt genemot stranden så vi _bör_ förbli osedda. Använder vi sistnämnda taktiken, röstar jag på vi använder Bizon's. Den förstnämnda kräver lite mer eldkraft i stil med en AK103.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


cain

Jag är gärna reserv om ni inte får 6 st spelare i grupp 2. Ska säga också att jag har lirat mission 1 och 2 fast dock inte klarat dom. (för svårt) Så om ni tar in mig så bör jag hoppa över micen och bara lyda order så ni inte får reda på något.:-/

//Cain

granQ

#4
för det första.. jobbigt med glapp i högtalarna.. usch usch.

Och fy shar inte tjuvtitta. Men okey. Jag älskar då ju ak103 så jag gillar den. Räknar med vad som behövs är:

1 st person med ak103 och en bomb
1 st person med ak103/svd och rpg/at4
1 st person med ak103 och rpg.

Första killen spränger huset. Andra killen tar t55 och agera lite mer stöd. Tredje killen ska helst inte skjuta någon RPG utan har dom för att möta hot vid evac eller liknande. Första killen och tredje går först. Om andra killen tar svd så får han lägga sig och snipa, överblicka. Annars följer han med, men försöker agera stöd iallafall genom att stanna och täcka när dom andra rör sig. Och om vi går in i saint så stannar han utanför om möjligt för att kunna överblicka.

Samma sak gäller med bizon.  fast då tar vi tysta vägen.

Största riskmomentet förutom att vi dör är att bilen sprängs. Alltså bör andra killen ligga på typ kulle 45 och ha uppsikt när någon kör ut fordonet...

golo, kommentar?


EDIT: såg inte cain's kommentar.. lyssande. räknar med en till då.. får tänkas om.. återkommer
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Shar

Problemet för just en prickskytt är att det inte finns några höjdar ställen för prickskytte. Han måste då flytta sig en satans mkt, nästan bättre med endast skarpskyttar (AK103) då.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


GoLo

ok... det verkar bra som ni säger.  jag vet inte riktigt vilket vapen jag är bäst me men jag brukar köra med sniper

cain

Hur går det med grupp 2, får vi ihop det till 6 pers? Ska jag höra om några andra är sugna att vara med ?:-/