News:

No significant change

Main Menu

NOSIG Träningsprogram

Started by Assassin, January 14, 2003, 14:00:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Assassin

Tänkte börja på dem efter jag var klar med ATG uppdragen, men kan nog göra en imorgon som visar hur det kan gå till. :)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

zebra

Assassin,,, Slit inte ut dig för mycket på detaljer. Det är tänkt att "instruktörerna" ska såpass mycket kunskap så att vi på ett flexibelt sätt ska kunna lära ut till "kadetten". Det viktiga är att man få en viss kunskap i användandet av A2G modes och olika vapen. Vi ska få upp kadetten till en min. nivå och sedan kommer vi att utvecklas mer när vi flyger "real" campaign missions.

z.

Assassin

Zebra, kom på det... iallafall när det gäller A2G bombning. I de uppdrag jag har gjort hittils har jag valt mål där terrängen är anpassad efter attacken. (som bergspasset nord-öst om Kunsan Airbase. perfekt övning av pop-up attack med CBU's mot bepansrat mål.) eller mitt lilla personliga Falcon 4 skämt... bombning av ett Fertilizer Plant med Mk82. :D (gjorde iof den för att man skulle lära sig urskilja mål med hjälp av Recon och inte bara starta och flyga och sen inte hitta målet pgr av för lite pre-flight studering.)

Fast nu är jag som sagt inte A2G expert precis så när jag gjort klart dem så får ni Nosig experter prova dem och se om ni kan använda dem i träningssyfte till nybörjare. (skriv upp mig på ett st lofting bombrun..hehe, jag har slitit av diverse flygplansdelar i dumma försök med lofting.)

Så inga 400 sidors dokument här inte. ;)
/Assassin

zebra

Assassin,,,, Låter alldeles utmärkt. Var kan man få tag på uppdragen??

z.

Obizzz

man får förmodligen vänta tills de är färdiga ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

zebra

Ok,,, man är ju som ett barn ibland.:)  Otålig....

Assassin

/Assassin

Obizzz

JSOW, JDAM och allt vad de heter tror jag han syftar på alltså de som står att de fungerar som mavericks i SP3 manualen denna lösning är väl en kompromiss då jag inte tror de fungerar alls på det viset i verkligheten..
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst