News:

No significant change

Main Menu

Grafikproblem

Started by Swebeast, January 05, 2003, 15:45:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Swebeast

Hej !

Jag har ett problem i Falcon som ni kanske kan hjälpa mig med att rätta till. Jag har ett Asus Geforce 4 Ti 4200 128 Mb, felet uppstår i ICPÃ,´n i cockpit - Enterknappen blir suddig. I min andra (nästa identiska maskin) med ett Creative Geforce 2 GTS 64 Mb uppstår inte problemet! Dessutom verkar det som om jag har lite sämre fps med det nyare kortet!?

Någon som har tips på åtgärd? :-OO

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Swebeast

Tack för tipset!  :)

Jag har provat inställningarna och fick lite bättre frames (men fortfarande inte tillräckligt bra). Felet som uppstod med "suddig Enter-knapp" försvann när jag bockade av "Fast 2D-cockpit" under advanced, vet inte riktigt vad jag "missar" men bara jag slipper den otydliga knappen så är jag nöjd.....

/A

--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Maverix

Tyvärr är det något du får leva med när det gäller Geforce4 & FSAA (För det är väl med FSAA felet uppstår?)
Jag har testat Geforce 4 för ett tag sedan och returnerade tyvärr kortet då det inte uppfyllde mina krav med Falcon. Gillar inte o "tweeka" och dona för att anpassa hårdvaran till ett "specifikt" program.

Maverix
;)

Swebeast

Hmm...ja...jo....just det....FSAA låter som en amerikansk flygsäkerhetsorganisation i mina obildade öron....men du har säker rätt Maverix.  :p

/A

Obizzz

hehe FSAA står väl för full scene eller screen eller nåt åt det hållet antialiasing vad den gör är att jämna ut kantigheterna på objekten för att det inte ska se så "pixligt" ut
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

zebra

Swebeast: Med FSAA så får man en kantutjämning i grafiken och det blir snyggare.. Dvs inte så taggig textur. Tusan vet vad det står för och mer än så vet jag inte;)

z.

Swebeast

QuoteOriginally posted by zebra

Swebeast: Med FSAA så får man en kantutjämning i grafiken och det blir snyggare.. Dvs inte så taggig textur. Tusan vet vad det står för och mer än så vet jag inte;)

z.

Aha...det förklarar att det ser "taggigare" ut i marktexturen med det nya kortet...

/A