Dedikerad OFP server önskas

Started by KeyCat, December 29, 2002, 07:39:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Eftersom jag för tillfället inte har möjlighet att sätta upp en dedikerad OFP server och GraveDigger's verkar vara MIA (????) så har jag funderat på andra lösningar under en tid.

Detta eftersom den som agerar host får mindre frames för varje person som ansluter. När vi tex lirade 5 st igår gick det segt för mig som host, det gick att spela men jag avstår gärna från att vara host nästa gång ;) Jag uppskattade att mina frames ökade med 3-4 fps för varje person som droppade ur spelet (körde med FRAPS).

Lösning på problemet för den som hostar kan vara...

1. Ställa ner sin egen grafik till 640x480 och minimal kvalité (ingen höjdare precis)

2. Skaffa snabbare CPU och mer minne (tyvärr inte aktuellt för min del)

3. Begränsa antalet spelare till ett fåtal på större co-op's

4. Istället ha tillgång till en dedikerad OFP server där vi kan lägga upp egna mission.

Har sett att det finns några Svenska OFP squads som har egna servrar upp 24/7 men de brukas nog bara en bråkdel av den tiden. Vi kanske kunde kontakta någon av dessa och förklara situationen och fråga om det fanns möjlighet för NOSIG OFP'are att få tillgång till deras server när de själva inte använde den? Jag skulle tom kunna tänka mig att betala/sponsra/hyra tillgång till en bra OFP server med fet lina om priset är vettigt.

Vad tror ni om det? Någon som är diplomatisk nog samt har tid och lust att initiera kontakt med någon Svensk OFP squad som har server uppe och ställa frågan? Värsta svaret vi kan få är ju ett "NEJ" eller hur...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

Enda jag vet är SWEC.. skickar url till denna topic till Lt Dan.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

Någon reaktion? Skickade du bara länken eller tog du kontakt med honom personligen?

Finns en annan Svensk server som kallas "Doppingen server" men vet inte vem som kör den? Sedan finns det ett antal Danska/Norska/Finska som alla är intressanta så länge ping'en är acceptabel.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Lt_Dan_Sweden

Tjena
Jodå fick meesg av lill-Q, men har varit utomlands. Gott nytt år på er.
Vi ser gärna att fler använder servern. Då SWECarna har donerat pengar för inköp av ny hårdvara i höstas, har vi organiserat oss lite bättre än bara en clan.

Citat Zenit tillika Ordf i Ignus et Motus
"SWEC en del i föreningen Ignis et Motus. Ignis et Motus är i sin tur en underförening till Sverok. Varför vi har en förening? Jo det är för att vi får bidrag som man till exempel kan använda till att uppgradera våran server. Som medlem i Ignis et Motus betalar man en liten medlemsavgift på 50 spänn om året.

Vi har inte så mycket regler i våran förening, men en som är mycket viktig för föreningens verksamhet är att man ska spela i genomsnitt minst en gång i veckan. Detta för att vi ska kunna förbli en aktiv klan. En anna regel som är minst lika viktig är HA ROLIGT!!!."

Låter 50 kr rimligt? Jag skulle gärna se fler organiserade på servern.

Zenit nås på
ICQ nr 7227230
ignis_et_motus@yahoo.se

KeyCat

Hej Dan och tack för ditt/ert positiva bemötande...

50 SEK/år och skalle låter för mig mycket rimligt med tanke på vad som krävs både i form utav CPU/RAM och bandbredd för att köra en dedikerad OFP server. Förutsätter att eran server och lina klarar 12-16 spelare utan problem...

Som sagt jag personligen betalar gärna 50 SEK/år för att få tillgång till servern typ 2 kvällar i veckan (samt möjlighet att lägga upp egna missions). Frågan är hur många av er andra NOSIG'ar som också är beredda på att göra det? Man får ju inte ens en hel öl för 50:- på krogen ;)

Speak up guys...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Obizzz

jag spelar inte OFP för närvarande men 50kr/år är ju inga pengar direkt
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

granQ

enda problemt jag ser är isåfall hur betalningen ska skötas.. inget stort men ändå.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Lt_Dan_Sweden

Vi har en kassör i Ignus et Motus, som samarbetar med Sparbanken i Mönsterås. Det är lite strulit med clearing nummer, via internet bank, men det funkar. Kontakta Zenit vid intresse.