News:

No significant change

Main Menu

Artilleri frågor

Started by KeyCat, December 25, 2002, 06:22:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Har hittat ett nytt artilleri script som också påstås funka i MP men har ännu inte testat... I SP funkar det dock betydligt bättre än det som jag använde tidigare och denna artilleri bataljon använder inga droger ;)

Dock ett par frågor att ventilera...

- Hur många explosioner (shells) är rimliga per fire mission?

- Hur stor spridning är rimlig? 50 m area, 100 m area eller större?

- Hur många gånger skall man kunna kalla på artilleri under ett uppdrag?

Jag är allt för realism, dock inom rimliga gränser! Med det menar jag att jag först och främst är ute efter att hitta en trovärdig men samtidigt rolig balans som passar oss när vi lirar co-op men alla synpunkter är välkomna.

Någon som är sugen på ett Nam mission framåt kvällen?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Skall se om jag kan få till något! Vill inte lägg alltför mycket tid på det innan vi verifierat att det funkar i MP. Är du tillgänlig under dagen för ett snabbtest ctrl? Ligger på ICQ om ifall att du har möjlighet...

Fler åsikter/synpunkter är välkomna, någon som låg på Ax i lumpen?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

har själv kollat lite på det. För det första.. det ska ta nästan en minut från man kallat tills dom landar. För det andra, tror ett område 100x100 är mer troligt, verkligt..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

#3
Det visade sig att det nya scriptet inte funkade i MP trots att han som skrivit det påstod att så var fallet :-/

Nåväl, nu har jag ett script som träffar rätt men inte funkar i MP och ett som funkar i MP men som träffar helt åt fanders... bör gå att kombinera dessa till ett fungerande :p

Å andra sidan så funkade mitt flare script som innebär att fiende (dock inte alla) börjar skjuta lysraketer om det är mörkt och de upptäcker en :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Tack BEQ och ni andra!

Skall utgå från det som skrivits i denna tråd när jag väl hittat/skrivit ett artilleri script som funkar både i SP och MP.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Lt_Dan_Sweden

BEQ har bra minne. Allt han skriver är exakt rätt.