News:

No significant change

Main Menu

Saitek X45

Started by Dubble0zero, December 17, 2002, 14:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

jag är otroligt nöjd med min X-36 och den har levt imponerande länge. nyligen gav thotteln upp (den går att laga!!) och i och med att de slutade supporta mjukvaran och att den inte stödjer nåt senare än w98 så är ju stickan ganska utdaterad. Men den har givit mig många roliga stunder.

Så pass nöjd är jag att jag beställt en X-45 som ersättare snarare än en Cougar.... :D
snappahead

Dubble0zero

mm, x45an är bra, jag har alldrig testat nån cougar, men personligen så räcker x45an fint...
Det är bara ensak som jag har kommit på att klaga på, och det är att den gärna kunde vara lite större, men det är väl mina händer som är lite för stora kanske... ;)

Helt klart ett bra köp...
...000... =)

griffin

haha, mitt enda klagomål är att den är för stor. Men mina händer är ganska små :p
snappahead

Dubble0zero

haha... LOL :p

Föresten, när jag läste den här gamla tråden så fick jag iden att försöka koppla två spelenheter till datorn igen, jag kom på att om man har en USB kabel som delar sig i två så borde det funka, då borde datorn tro att det är en enhet, men man kan använda allt... Vet nån om det överhuvudtaget finns sådana kablar, för jag har alldrig sett nån...
och om det inte finns, vet nån vart jag kan få tag på en sprängskiss eller liknande över en USB kontakt så att man kanske kan bygga en själv... =)
...000... =)

Ickx

Det kommer inte att fungera. USB:grejer är rätt komplicerade prylar, inget man sitter och mixtrar med på måfå.

Dubble0zero

ok... då kanske jag ska ta och lägga ner de planerna... :-OO
...000... =)

griffin

Hehe. Har bar hunnit pilla lite på min X-45:a och måste spontant säga att den känns fasen så mycket ner solid än gamla X-35:an. Men FAN vad gasreglaget sitter hårt, krävs fan nästan tvåhandsfattning för att rubba det

Skönt att ha tillbaka sina programmerbara knappar som försvann i och med att saitek droppade X-35:an med windows 98 för några år sen.

Däremot kan jag inte få stickan å samsas med Battlefield 1942 (jag tänkte att jag skulle använda spelets inbygdda stöd för joystick bindnings för enkelhetens skull). Men rattarna skickar kontinuerliga signaler vilket gör det omöjligt att binda nåt och rudderfunktionen svarar inte. Nåja... för väl göra det där ordentligt nån dag

Men som sagt, för 799 på datorbutiken måste jag säga att X-45 är ett praktexemplar!
snappahead

Ickx

QuoteOriginally posted by griffin

Hehe. Har bar hunnit pilla lite på min X-45:a och måste spontant säga att den känns fasen så mycket ner solid än gamla X-35:an. Men FAN vad gasreglaget sitter hårt, krävs fan nästan tvåhandsfattning för att rubba det

Ta en titt på undersidan så hittar du en skruv där du kan ställa motståndet :)

Får ni mjukvaran att funka med Win XP förresten? Min klagar på att jag inte har stickan inkopplad.