News:

No significant change

Main Menu

Totalt OT

Started by Andreas, December 13, 2002, 09:12:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Vad hände med Jason? Har inte hängt med på sistone...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Han hoppade av i januari 2001. Först pga nackskador, men senare har det också visat sig att det var för att James inte visade honom respekt.
Alla i bandet har varit med i olika sidoprojekt, Så även Jason. Han hade en grupp (Echobrain under hans eget skivbolag) som han var medlem i. James gillade det inte och det uppstod konflikter. Jason hade alltid varit den person som gett 110% live och satt Metallica framför allt. Han tog illa upp och lämnade bandet.

En intressant intervju:
http://www.encycmet.biz/news/2002-02-13c.shtml
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Ah, det var ju trist att det blev så efter alla lyckade år tillsammans. Jason var ren energi på de konserter jag såg och efter den på SS '93 klippte alla mina kompisar sig som honom (rakat på sidorna av huvudet och långt uppe på alltså). Jag själv var redan skallig så det hade inte spelat någon roll om jag rakade bort det lilla jag hade på sidorna av skallen. :)

Mikke_EAF331

Metallica!!! :)
Globen november-96, en upplevelse, bättre än väntat faktiskt och då är och var jag ett stort Metallica-fan.

Fast jag gillar tidiga skivorna bäst (Master of Puppets, bästa skivan från hela 80-talet, alla kategorier).
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Horizon

Ah, doften av TTS tvåtaktsolja och trimmade mopeder. Minnena till Master of puppets är fina. :)

Bäst var/är Disposable heroes och Leper Messiah.

Obizzz

när ni säger sådär låter ni jättegamla ju :) fast MoP är ju helt klart en bra skiva :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

med anledning av denna tråd plockade jag fram Master of Puppets ur cd stället jävlar va bra den är det hade jag nästan glömt :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

Leper Messiah, MoP och Orion är mina favoriter på den skivan...
Dock gillar jag dom nya skivorna också, bara det att dom har ett annat sound.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO