Vad är ert benchmark i OFP?

Started by KeyCat, December 13, 2002, 02:15:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

KeyCat

I den "NOSIG Nampack 2.0 Template" jag filar på funderar jag även på att dynamiskt anpassa viewdistance och terrängupplösning beroende på hur snabb dator var och en har.

Detta innebär att de som har en lite slöare dator fortfarande kan vara med att lira med hyfsad framerate och de som kör snabbare datorer drar nytta av det i form utav längre viewdistance och bättre terrängupplösning.

Igår när vi lirade så körde alla med default viewdistance (900 m) men med hög terrängupplösning vilket nog förklarar att det gick saktare än normalt för vissa av er.

För att kunna få in detta i scriptet behöver jag veta vad ni får för benchmark om ni startar OPFLASHPREFERENCES.EXE i OFP:R. Leta där upp raden som heter "CPU Benchmark result" och posta vad ni får för värde, skriv även vad ni kör för burk. Desto fler som testar desto enklare blir det att hitta rätt balans.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

#1
CPU Benchmark: 2777

AMD Athlon (Thunderbird) 1.3 GHz
1024 MB SDRam PC 133
GeForce 3 Ti 200 128 MB DDR RAM
SB 128  ( :-OO  )
Kör just nu : 1152x864x32 i Direkt3D HW T&L ( med Quincunx AntialisingTM)

Clark

#2
Ok,

AMD-Athlon 1197,5 MHz
512 MB RAM
CPU Benchmark result 2307 (EDIT: Efter några tryck på Autodetect skrämde jag upp den i runt 2700+, rätt stabil där.)

NVIDIA GeForce2 MX 400 64 MB
800x600x32

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

CPU Benchmark: 2631

AMD TBird 1.4 GHz
512MB PC133
Geforce 2 GTS med 32MB DDR

1024*768*32
Direct 3D HW T&L
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fingol

hupp

Min Benchmark ligger mellan: 2800-3100
Tryckte ett par gånger på AutoDetect och då uppdaterades Benchmarken

Jag gör på en
P4 1.4Ghz
512 MB
GeForce 2 Ultra, 64 MB, 1024x768x32
All your base are belong to us.

Shar

P4 1,7ghz
256 MB DDR
GF3 Ti200
1027x768x32bit
D3D HW T&L

CPU Benchmark: 3800-3850

Förövrigt, I coop uppdrag har jag inga större problem med att folk har lite olika viewdistance, när man lirar mot varandra är det en annan grej dock. Iaf, när jag flyger, brukar jag ha terraindetail på normal/low och viewdistance på 3500-4000. På marken har jag terraindetail på normal/high (beror på ö samt hur mkt fi) och 1500-2000m viewdistance. Frågan är, kan man ändra viewdistance mm "on the fly"? I stil med att om jag hoppar in i hkp så får jag automatiskt 3500m viewdistance, fast lägre terraindetail?
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


granQ

shar, japp men man måste binda alla helikoptrar till dig då.. men inte omöjligt.

Benchmark: 1700  japp minst i världen men flyter rätt bra ändå tycker jag.. okey inte överdrivet bra men mina 640 mb minne kan hålla reda på texturerna så den slipper uppdatera det så ofta iallafall..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Dubble0zero


Benchmark: 3836 (ibland 4000 om jag trycker autodeteck flera gånger) ;)

Ram: 768 MB

CPU: Celeron 1.7Ghz

Grafik: Nvidia Geforce4 ti 4400


Jag kör med terrain detail high och ganska hög view distance, jag uppgraderade ram minnet från 256 till 768 för ett tags sedan, då kunde jag höja lite ;)
...000... =)