News:

No significant change

Main Menu

Dum fråga om kampanjen

Started by Mr Jim, December 12, 2002, 14:07:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

Jag har gjort mig en ganska simpel men endå funktionsduglig profil till min X-36:a och har börjat på en nivå ACE kampanj offline(Vilken jag spelar ca 2-3 uppdrag varje helg). Det jag nu undrar är följande;

1. Väljer man radar low(Se fiendens täckning)..vilka enheter ska man slå ut för att skapa "fria zoner"? Jag gissar på radarstationer och radars vid flygplatser?

2. Har slagit ut nästan alla flygplatser med MiG-29 och MiG-23 och det har blivit natt vilken vi äger. Ska börja rensa bland alla SAMs. Är det värt det? Jag använder primärt AGM-88 HARM för att slå ut SA-5(vilket jag anser är elakast)..sen SA-3/SA-2...räcker det att man slår ut radarn för dessa enheter eller måste man jämna hela styrkan med missiler osv med marken för att dom ska bli "inaktiva" och rädda livet på mina stackars B-52:or som börjar flyga mkt nu när vi i princip har luftherravälde just nu.

3. Brukar ni micro manage armé styrkorna eller brukar dom sköta sitt jobb? Tycker dom är lite sega på att ta över fi:s flygfält..ibland kan dom ha passerat flygfält men dessa är endå fi i kartan.

Tack för mig ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

Ni har blivit så läskigt seriösa och med SP3 har allt blivit så mkt mer komplicerat ;)
Nerå men jag tycker det är lite jobbigt att man manuellt måste slå in siffrorna för att välja med vilket avstånd bomber ska falla om man fäller dom i automatisk följd, lättare förr när man fick välja ripple avstånd bland fast 75 ft etc. Sen när jag markerar en stor fet kolonn med tanks och väljer att zooma in GMT radarn så blir det bara ljust....ser ingen enskild tank...måste man dra ner ljushalten själv? Hade för mig att man slapp det förut, ok dom gör såhär i verkligheten ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


griffin

lol.

Alltså, jag måste hålla med Jim lite... jag blir nästan lite avskräckt av att det är så himla mycket att tänka på...  hur skall jag orka sätta mig in i allt? :D

Jag får la sitta på marken i min F-16 och pilla på knapparna med samma fascination som 8-åringarna stirrar på Jasen på flygdagen... ;)

I nån mening bidde nog Falcon lite mer realism än vad jag kan/orkar hantera. Men jag har inte gett upp. Nån dag följer jag med er och skämmer ut mig i luften! :)

Griffin
snappahead

Horizon

Griffin och Jim:>> Det är luuugnt. Jag har kört en massa F4 både offline och online, och jag har inte en aning om hur man t.ex. startar motorn eller får igång den om den skulle råka slockna. Men kolla, jag flyger ändå! :)

Man behöver verkligen INTE lära sig allt som finns att lära sig för att kunna flyga och ha kul. Lär er hur ni tar er upp i luften (men jag misstänker att ni redan kan det) och hur ni landar, så är det lätt sen... ;)

Weapondelivery tar man steg för steg (inte särskilt svårt). Voila, klar för attack! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

granQ

starta motorn finns en liten flash som visar hur man trycker och man får ju några nörd poäng om man kan, vill dock lära mig bara för att pröva se om ajg kunde.. rätt enkelt, faktiskt är det jävligt enkelt. Bara att det tar självfallet tid, men gör som jag, släng på några vapen, flyg ut kom över mål området misslyckas med släppa bomberna med mera och bli förbannad och gå in och läs checklisten för hur man gör. Lär sig betydligt lättare än att först läsa och komma ihåg sen köra och lyckas. Motgång leder till framgång ;9
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Mr Jim

Alltså jag har lirat Falcon 4.0 sen det släpptes men har man lagt av nåt halvår har det kommit 1 miljard nya grejer och det är väl det som är det primära problemet med mig.

En annan fråga, när jag använder GMT radarn för att låsa på en lång fet T-62 kolonn med pansar så har jag nu lyckats vrida ner ljuset så att säga för mina fina MK-20D ripple bombningar. Dock när jag designate:ar den första tanken i kolonnen så blir det bara som en liten prick på den MFD och man ser inte de andra tanksen längre vilket man gjorde förut om jag inte minns fel. Det blir apsvårt att lina upp sitt plan symetriskt med axeln som pansaret åker i om man inte ser dom på GMT. Vad gör jag fel eller ska det vara så? När man markerar ett mål i GMT så är det enbart det målet som radarn undersöker och absolut inget runt om?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Clark

Jag är inte helt säker när det gäller Falcon, men i t.ex. F/A-18 så fungerar GMT ungefär som AA-radarn gör när den är låst på ett flygplan. Dvs. att radarn följer endast ett mål och visar fart och riktning på det målet. Därför kan den inte visa flera mål samtidigt. Nu verkar det som detta även gäller GM också, vilket jag tycket är konstigt. Tacka vet jag F-15Es radar där du skapar en bild och märker ut ett visst mål och du kan fortfarande se bilden.

Så det är rätt som du säger, GMT visar bara det målet du har valt.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1