News:

No significant change

Main Menu

Headset

Started by BEQ, December 04, 2002, 17:40:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

BEQ

Letar efter ett bra headset för nätverksspel. Några tips om modell och inköpsställe?

/BEQ

Jotte

Jag köpte ett Trust 310 headset med mikrofon för ett par veckor sedan.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=16614&t=&l=&AvdID=1&CatID=6&GrpID=&s=sr

Helt ok ljud för det priset tycker jag. Det finns ett som heter 410 MegaBass eller nått sånt men enligt artiklarna jag kikade på så skakade basen huvudet så att det blev jobbigt efter en kort stund.

Clark

Finns så många olika modeller. Jag köpte mitt för runt 100 spänn på www.jmeab.se, och det har fungerat bra än så länge. Köp inte alltför dyrt, det finns egentligen ingen anledning.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

Ja, köp ett billigt huvudset (men gärna ett som sluter tätt kring öronen).

Jag kör en egen variant eftersom jag gillar mina Sonylurar så mycket. Har dem på skallen och ett litet plastigt huvudset runt halsen, med mikrofonen uppvikt framför talröret. :)

Mitt headset kostade 99 kronor på Elgiganten.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Clark

Som tillägg skall nämnas att det är till fördel om mikrofonsladden är inkopplad i mikrofonuttaget och hörlurarna i hörluraruttaget och inte tvärtom... Annars får man (Erik) prata väldigt högt för att höras...

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

Hahaha! Den bjuder jag på, gott folk! :D

Vänta bara, det kommer mer. Håll ögonen på min hemmabiotråd under "Helt andra saker" ... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

har ingen mic som det är nu men har funderat på att skaffa tror då jag ska köra på horizons modell då jag tycker om mina Kosslurar som sitter väldigt skönt och har bra ljud...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst