Någon som har lust att guida en nybörjare online?

Started by Gakulan Rider, November 28, 2002, 23:02:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gakulan Rider

Tjenare.
Jag har spelat IL-2 i en månad nu ungefär och känner att jag det börjar bli dags att våga sig online. Men jag skulle behöva några råd om bra servrar, vad som gäller och hur man inte bör bete sig och lite sånt. Är det någon som orkar förklara och eventuellt flyga lite med mig tex. nu i helgen?

/marcus

Mikke_EAF331

Skaffa HyperLobby, http://hyperfighter.jinak.cz/ Värt att tänka på i HL, den översta "slotten" är för den som hostar (hur f-n låter den meningen egentligen? LOL).

Börja med att flyga i spel som nån annan hostar (är värd för), när du börjar få grepp på saker efter en vecka eller så kan du fundera på att hosta själv så får du välja de inställningar du vill använda. Självklart så är det full real med padlock på som är bäst. ;)

I övrigt, ja sunt förnuft och gott uppträdande är att rekommendera, läs instruktionerna som gäller för spelet du ska köra, fråga om det är något du funderar på, men framför allt, LYSSNA.

Vi EAF331or är huvudsakligen från Sverige, så oss kan du skriva på svenska till, övriga EAF från hela europa. Ser du nån med callsign EAF331_Xxxx (EAF331_Mikke är jag) så fråga på, blir det för mycket får vi säga till. ;)
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Wasp_EAF331

Denna helg så samlas nästan hela EAF331 i Göteborg för lan spel och allmänt snack :)

Synd bara att vi Norrlänningar inte kom loss  :-(

Mr Jim

Ett lan i Umeå vore ju något. Ska börja höra mig för seriöst när jag träffar mina plastbyggarvänner ikväll, vet att nästan alla av dom lirar IL2.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Gakulan Rider

Mikke_EAF331:
Jag kanske skulle ha tillagt att jag har lagt ner åtskilliga timmar för mycket på andra spel online bla.  GPL, TFC och DoD. Om jag fattat rätt så är det alltså bara att bete sig som en vettig människa när man börjar lira, ingen speciell terminologi eller liknande som man bör veta om för att inte göra bort sig helt?

Onödig anekdot apropå hosta:
En gång uppstod ett småkul missförstånd när jag hostade ett GPL-rejs. Jag hostade till(som man gör när man är sjuk) och körde av banan. Detta skrev jag i chatten och folk blev mäkta förvånade och undrade om det berodde på lag. :D

Mikke_EAF331

:D Ha ha, körde av vägen för att du hostade, kan förstå att dom blev förvirrade. :p

Tror du kommer att fatta termerna som kan behövas utan problem.

S! kan du väl förresten? (Salute!) :)
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Gakulan Rider

Gakulan Rider

Ville bara tala om att jag nu har varit ute och testat vingarna online. Det gick relativt bra, förutom att jag tog miste på en lagkamrat och gjorde mitt bästa för att skjuta ner honom. Tur för bägge att mina färdigheter kräver lite finslipning... hehe... Jag tror inte ens han märkte att jag var där. :D
Nåväl, det var ruskigt kul. Riktigt rasande kul faktsiskt, så räkna med att se mig ute på servrarna!