News:

No significant change

Main Menu

Från Telia till Telenor

Started by Horizon, October 22, 2007, 10:41:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Min hyresvärd och därmed jag sitter fast med Telia för bredband/telefoni/tv i 5år !!!! Som ni vet så vägrar jag tv, har stängt av telefonin trots att den ingån och sitter nu med 10/10mbit för 250:- per månad... 699 per månad ska de ha för 100/100!!! I förra lägenheten hade jag 100/100 för 199:-

HATA!


Men av andra skäl är jag ändå lycklig idag :D
Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

Åhå? Grattis?

Har telenor på jobbtelefonen och det är ok.

Har Telia-allt-i-ett hemma och det suger en del. Jag vet att de är stabila och har bra kundtjänst men vi blev inte direkt placerade på röda mattan...

Hade all-tele ADSL 24/1 och självklart fick vi inte ut 24 utan nånstans runt 16 men det får väl anses som ok i sammanhanget. Så ringde telia förra hösten...

Efter mycket om och men lyckades de övertyga oss och vi fick ett bättre totalpris på telefoni (ip), data och tv än vi hade på den befintliga lösningen. På det nåt "inte-så-bra-men-fungerande-5-1-ljudpaket" (ni vet).
Det var min fru som tog hela diskussionen, mitt enda "krav" var att vi inte fick sämre hastighet på bredbandet. Men vetandes att Telia stod för kvalitet kändes det ändå ganska tryggt.

Facit:

1) Kort efter underskrift gick befintlig leverantör ut först av alla och dissade ipred. Om det har nån betydelse i praktiken spelar ingen roll, de visade var de stod. Fan #1.
2) I mars-april (vi beställde i början av december tror jag det var) kom modem och överflytt av abonnemang. Efter flera samtal och undran om vad fan som hände. Snabbt jobbat.
3) I september (!!) fick vi högtalarpaketet, efter ytterligare en massa samtal om vad som hänt.
4) I erbjudandet ingick 3 mån digitalTV. Vi var inte intresserade men eftersom totalpriset data+tele ändå var bättre så. Hur som helst - boxen kom i vilket fall och även fast vi nu bara har de fria kanalerna i den tar de 400:- per år i hyra av boxen. Det nämnde de aldrig. Vi yrkade på att de skulle gräva fram inspelningen från avtalet och då fick vi iaf halva hyran gratis, men ändå...
5) Kommer numera aldrig upp i mer än 12 mbit, på samma ledningar.

Så Telia ryker så fort bindningstiden gått ut. Inte bara för allt strul men för att vi antagligen får allt sådant via föreningen sedan, i alla fall subvensionerat.
snappahead

Horizon

Nu gällde detta iofs mobiltelefoni, men ni är välkomna att använda tråden för att klaga på allt och alla. :)

Egentligen verkar ju allt med hastigheter och tillgänglighet handla om var man bor, men när det gäller kundtjänst och priser/avtal så gäller det alla (nästan).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

granQ

kan ju bara tillägga i konsumentdebatten att jag har tele2 och pappa har telenor. Nu följer vi varandra inte varje dag direkt men kan ändå säga att när pappa svär över mottagningen har jag fortfarande full eller nästan full. Detta gäller på alla mängder av platser, inne i stora hus, utanför städer osv.

En del vet var varenda fart kamera i Sverige står, min far inkluderad men roliga är att han har koll på alla radioskuggor och ett tag trodde jag det var hans standard ursäkt när han ville lägga på för han kom alltid till radioskugga, en dag mellan Halmstad och Jönköping åkte vi och jag upplevde aldrig någon radioskugga men han hade flera..

Tele2 är grymt, prismässigt funkar det, de är väl ofta billigt och handlar nog mer om att jag kör på kontantkort än abonomang.


Men gud och far åt helvete med 3.. man blir ju hjärnskadad så fort man ringer någon med 3 och deras reklam slinga konstant.

I thailand hade de typ 5 låtar, några klassiska, några nya som spelades när man ringde upp folk. Vilket fick effekten man ibland ringde en gång till eller bara hängde kvar betydligt längre för man diggade musiken.

Varför har ingen så här?

Skall ta maila tele2 och fråga.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

griffin

Var för en gångs skull inte min avsikt att kapa tråden, om än partiellt. Naturbegåvning?

Jag var mer inne på spåret kundservice och avtal än mobiltäckning. Och jag hade höga förväntningar på Telia som ... leverantör. Så jag är lite besviken ja, men annars tror jag Telia över lag har både service och täckning.
snappahead

Horizon

Ingen fara griffinmannen. Jag är ju själv trådkapare av stora mått. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

bALoO

Quote from: Horizon on October 03, 2009, 23:13:26
Luren känns så varm och gosig nu igen när jag har Telia.

Låter som du skall kolla upp SAR-värdet på din telefon ;)
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Horizon

Hehe, ja det är inte utan att både öra och omgivande skallben känns lite varmt när man långpratat. Tur att man mest gör 1-minutssamtal. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names