News:

No significant change

Main Menu

Från Telia till Telenor

Started by Horizon, October 22, 2007, 10:41:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Fy faan vad jag ångrar mig. Varför skulle jag gå på reklamen om de där jävla fjolltelefonerna med elvahundra funktioner som man inte behöver och dessutom teckna mig på ett abonnemang som suger gammal surfet wettex?  >:(

Telefonen fungerar inte som den ska (en Sony Ericsson K810i) och Telenors täckning/service är under ALL kritik. En tröst skulle väl vara att jag inte är ensam då... http://www.e24.se/dynamiskt/telefoninternet/did_17339965.asp

Sitter med detta abonnemang i två hela år till. Kan man köpa ut sig på något sätt tro? :-[
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Subroc

Hade gamla vodafone, bytte snabbt tillbaka till comviq så fort abb tiden hade gått ut och telefonen som jag skulle få för en krona visade sig kosta 200kr i förhöjd abbonemangskostnad. Nu när norrmännen tagit över kan jag tänka mig att det inte har blivit bättre.

Horizon

Efter fyrahundratusen gråa hår och ett stort antal vansinnestelefonsamtal till Telenors kundtjänst har jag nu till slut lyckats byta tillbaka till Telia. FY FAAN vad skönt det är säger jag bara. Telia är smidiga, billiga, har BÄST täckning och BÄST kundtjänst. De man pratar med är kunniga, både i sin kontakt med kunden och när det gäller teknik. Snabbt går det också.

Telenor har trots att jag bytt inte slutat jävlas med mig utan kräver mig på en hel månadsavgift på 200 spänn trots att jag bytte till Telia i mitten av september. Ok tänker jag och betalar för att slippa påminnelser, tänker att det där kan jag åtgärda senare och de får betala tillbaka en del av summan till mig. Men icke! Nu dyker det upp en ny faktura i min Internetbank och de ska ha ytterligare 50 spänn av mig för att "det var krediterat på den förra räkningen bla bla bla bla bla...". Jag får ett rejält psykbryt i telefon med den stackars tjejen på kundtjänst och säger saker som jag aldrig trodde jag skulle säga till en främmande människa på telefon. Efteråt ber jag om ursäkt och säger att hon såklart inte kan hjälpa detta. Hon är då schysst (första gången Telenor!) och säger att hon kan ta bort den sista räkningen på 50 spänn så är saken ur världen sen och jag är välkommen tillbaka till dem om jag ångrar mig. Ha! Räkna inte med det era tjyvar.

Först lurade försäljaren mig i butiken att jag skulle få ringa för hela min månadsavgift plus extrainbetalningen för telefonen på 100 kr. Sen meddelar de mig inte när jag har för hög minuttaxa under 1,5 år. Sen jävlas de när jag ska byta till Telia och spärrar mitt abonnemang för byte, sen detta... Nu rann det över och en stackars tjej på kundtjänst fick ta smällen. Hon verkade dock förstående, antagligen för att jag snabbt bad om ursäkt efteråt. Tack för att det finns folk som förstår att man kan få bryt ibland. Hon ringer säkert inte med Telenor själv.

Tack för mig, nu ska jag gå och ta en muffins och lugna ner mig. Hejdå Telenor, hej igen Telia!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Subroc

Telenor tog rätt mycket stryk från plus sverker, hade lurat av pensionärer deras fasta telefon mot en mobil som de inte förstod sig på...var du med där?  ;D

Horizon

Inte förvånande. De suger gammal sur wettextrasa. Aldrig mer.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Jag har Telenor. Har inte haft något att anmärka på, annat än att jag tycker det känts som att man själv som existerande kund måste ligga på för att få de senaste priserna.

Tack vare den här posten ringde jag upp och bytte abonnemangsform, blir nog lite billigare då jag ringer extremt lite. Tack!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Kul att kunna glädja någon. Jag tar inte i dem med tång igen hehe. Luren känns så varm och gosig nu igen när jag har Telia.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Jag kör telia på tv-hemtele-bredband Funkar skitbra! Telia äger. Speciellt nu när de ska minska ner loggarna..

På mobiltelefon är det Tele2. Har alltid fungerat bra, dvs har aldrig behövt kontakta kundtjänst.