Flygplanens versions- och registreringsnummer

Started by griffin, June 04, 2002, 21:06:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

QuoteOriginally posted by ft


            Ooops, menade Flygvapenmuseum, FVM, inte FMV. Nära men ändå så långt borta. :)

Jag jobbar på SAAB. SAAB har sin testverksamhet på SAAB-fältet, följeplanen kommer däremot ibland från Malmen. Ser alltså mycket av bägge fälten eftersom jag segelflyger på Malmen.

Vi får tjata på folk i omgivningen att det är dags för mini-LAN! Lura upp någon Jönköpingsbo eller så (tänker inte berätta vilken Weas jag menar ;)), kanske få med en eller två intresserade till. Vore ofel!

Innan jag hamnade inom flyget läste jag datorteknik och proggade en massa. Det har bitit sig kvar lite, bland annat gjort motorkörningssimulatorer för SAAB 340 och SAAB 2000 på sistone. Hmm, du är alltså en jäkel på 3D-programmering? Det har jag gett mig f-n på att lära! Mer att diskutera över fika. Fritidsutvecklande, jo, känner jag till. :) Kolla in www.combat-helo.com, verkar som om jag blivit inblandad i det. Sitter just och skissar på en trovärdig helikopter-FM.

Mvh,
 /ft

Ah, ok. Ni behöver inte folk ;-) Jag är lite less på att veckopendla 23 mil.

Jäkel o jäkel, jag är väl mest "systemprogrammerare" eller nåt. Men lite 3D blir det iaf, även om jag på just precis det området inte är så himla slängd (spel innehåller som bekant inte bara grafik...)

Intresset ligger nog mest på mjukvarukonstruktion, helheten och sådana saker. Fysik är nåt som intresserat mig länge med. Sådan fysik man programmerar alltså... men som sagt, mer om det över en kopp kaffe!

Jens
snappahead

griffin

QuoteOriginally posted by ctrl


            Jo, extraknäcker på Bromma... ska bara kolla för säkerhets skull när jag jobbar nästa G (imorgon), vad som gäller, om jag får släpa med folk ÖVERALLT eller om det finns några begränsningar :p

Angående LAN så tycker jag inte vi skall sikta på mini-LAN, det är dags att börja planera för nästa MAXI-LAN, plats och tidpunkt :D

Nåja, det ena utesluter inte det andra tänkte jag mest! Både stor och liten träff! :)
snappahead