Min första youtube video!

Started by Salsam, February 14, 2009, 23:13:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

kameran har jag satt precis vid höger tinning... vid sidan av masken i ögon höjd. Tror t o m man ser glaset nere till vänster i bild.
Tyvärr är Socom:en alldeles för lång för min hand, vilket gör att jag får avfyrningsfel när jag trycker av (vrider pickan lite)  :-\

Rivvern_


ft

#18
Kunde inte stå mot min nyfikenhet. Ville ha en egen AEG att ha sönder undersöka hur den fungerar. En kinesisk AKS-74N beställd. Lägger skiten av är den i alla fall snygg att hänga på väggen i snickarboa, som lär vara enda stället jag får ha den på.

Lyckas dock inte hitta någon seriös airsoftverksamhet i Östergötland på Google. Bummer.

Vad kör ni med för ögon/ansikts/tandskydd? Uvexbrillorna är relativt billiga, bekväma och fungerar över vanliga brillorna, men jag hittar inget om ballistisk skyddsklassning av dem. Sedan är ju frågan om det räcker med vanligt fightingtandskydd i överkäken eller om det skall vara något som täcker undre tandraden bättre. I så fall är det fan bättre med mask...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Du får nog ha något som täcker munnen helt så du inte sväljer en av de där kulorna. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

själv kör jag med antingen med Peltor eller Guarders skyddsglasögon som alla är skyddsklassade för splitter motsv. Men när jag filmar kör jag med en painball mask, mest för att fästa kameran på något bra ställe. Det ända man bör tänka på är att nätmasker kan vara farliga att använda om någon kör med Bio kulor som har en tendens att "dega" av sig vid träff (händer inte alltid men det räcker 1 gång).
Vad gäller tandskydd så har jag ett enkelt kampsports skydd för 70kr som sitter på uppe. Ska jag vara ärlig så spelar jag sällan med det då det är näst intill omöjligt att kommunicera verbalt med dem i.
En kille fick dock 1/3 av en framtand bort skjuten i helgen  :-\ kanske skall börja använda det... ::)