News:

No significant change

Main Menu

Inköpt, en Samsung LE46M86BDX/XEE

Started by ctrl, June 15, 2008, 22:15:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

jag har faktiskt noterat att man upplever som man närmar sig en öppen spis eller kamin när man närmar sig skärmen, där sprids rätt mycket spillvärme. Naturligtvis hänger det ihop med hur ljusstark den är och det i sin tur hur mycket kontrast man får ut osv.
Jag upplever den iallafall mer strålande värme än den gamla "burken" där värmen antagligen steg rakt upp via ventilationen på ovansidan.
Skall besöka Kjell & komp. för en DVI - HDMI kabel :-)
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Slammer87th

Control,

Det skulle vara kul att höra vilket avstånd du nyttjar din 46" för till F4?

ctrl

De första dagarna satt jag ca 40cm från den. Nu håller jag på att möblera om rummet, jag kommer att ha ögonen ca 130cm från tv:n när jag lirar falcon.

Vardagsrummet ser numera normalt ut men när risken för kvinnoinvasion är låg så åker ett extra bord fram, pedaler hamnar på golvet och tgb+Cougar åker upp på bordet... på mindre än 5 minuter är finrummet förvandlat till en gamerhörna  8) 8) 8)
Control
87th Stray Dogs VFW


Slammer87th

Quote from: ctrl on June 23, 2008, 17:25:51
...när risken för kvinnoinvasion är låg så åker ett extra bord fram, pedaler hamnar på golvet och tgb+Cougar åker upp på bordet...

hehe, glömmer inte vad Hero berättade när han dejtade en rätt hot lady på danska motsvarigheten till PVIT, första gången hon kom hem till hans etta med två gamingrigs varav den ena med 24" inklusive dubbla cougars så hade hon sett mer än chockad ut och yttrat "jag visste att du var en nörd men inte så här... :o  :o  :o "
;D

bALoO

QuoteNär det nu gick att få en 46tummare under 15lax slog jag till.

Oj, inte illa. Jag kollade med Feskarbröderna här i stan och de tar 59 kr/kg för hel fisk på runt 2,5-3 kg. Om vi räknar med att du betalade med de största firrarna så blir det ändå inte mer än 2600 kr vilket ju är jättebra =).
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Brat

Farbror Frejs historieskola säger: Lax i bemärkelsen pengar kommer från det faktum att 1000 kronors sedlar var rosaaktiga förr, liksom laxens ibland framträdande färg! Slut på rättelsepolisens inlägg! ;)
-Brat

Horizon

Quote from: Brat on June 24, 2008, 19:12:05
Farbror Frejs historieskola säger: Lax i bemärkelsen pengar kommer från det faktum att 1000 kronors sedlar var rosaaktiga förr, liksom laxens ibland framträdande färg! Slut på rättelsepolisens inlägg! ;)

Fan, det där berättade farsan för mig en gång i tiden. Tänk vilka minnen man får tillbaka.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names