Uppdragsskapartråden! HJÄLP!

Started by Rivvern_, January 02, 2007, 23:07:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

#40
Del3 tre uppdaterad (ändrat åtmintåne några stav- och grammatiska sopigheter samt en bug (Jag hade skrivit "Civil2" på ett ställe där det skulle stå "Civil1"))

:)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



ctrl

Del fyra finns upplagd. Den var riktigt rolig att göra, i princip allt som jag lär ut i denna del, hade jag inte en aning om för en vecka sedan :-OO

ftp://nosig.no-ip.org/Arma/ArmaUppdragsGuideDel4.htm
Control
87th Stray Dogs VFW


granQ

eftersom det är en guide hade jag ändrat:

"gå in på din specialstyrka, gubbe för gubbe och skriv i initfältet: this moveinDriver ch1, ch2 och ch3 respektive. "

till:
"gå in på din specialstyrka, gubbe för gubbe och skriv i initfältet: this moveinCargo ch1, ch2 och ch3 respektive, för den som du vill skall vara förare skriver du istället för moveinCargo helt enkelt moveInDriver "

för din nästa tutorial kommer här det enklaste tipset om hjälper dig jätte långt.

Gör en trigger, radio alpha "repeat".
i init skriv:

player exec "camera.sqs"

Sen startar du och du får en kamera du kan styra. När du hittar en vinkel "skjuter" du på ctrl, eller gjorde i OFP iallafal. Sen i mappen skall det sparas en "clipboard.txt" eller liknade. Som innehåller alla "scener".
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Control87th

Jag har gjort en mindre ändring angående Driver, Gunner, Cargo.. nu för tiden skjuter man med vänster musknapp istället för Ctrl.

Jag jobbar vidare :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



ctrl

Nått är fel med uppdraget som jag gjort i samband med guide 4, de två grupperna som skall gå vidare efter att man tagit stridsvagnen, bara står kvar :-/

Control
87th Stray Dogs VFW


Swebeast

QuoteOriginally posted by Horizon


            Kul! Synd som faaaaan att jag inte kan komma på lanet. Jag får delta via nätet istället.

Sorry horisonten men vi har fortfarande ingen anslutning till internet på LAN:et annars hade du kunnat lira med oss då :-/

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Ah, jag menade onlinespel via nätet när som helst alltså. Men tack ändå för info. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names