Uppdragsskapartråden! HJÄLP!

Started by Rivvern_, January 02, 2007, 23:07:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Mina guider får fritt spridas, förändras, göras vad som helst med.... Har inga som helst krav angående dem... :)
Control
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Del tre :D  (Varning dock för att jag inte kollat igenom text eller uppdrag i mer än halvvaket tillstånd ;) )

ftp://nosig.no-ip.org/Arma/ArmaUppdragsGuideDel3.htm
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

En önskan inför framtida uppdrag: Jag vill ha stridsvagnar. Antingen dedikerade uppdrag eller där de ingår (och då menar jag inte som ryska T-80's som spränger dig som fotsoldat i luften stup i kvarten). :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

#35
Stridsvagnar beställda... kanske redan i del4 :)

Edit:

Även om jag nu gjort tre delar och två till är planerade så vill jag poängtera att det räcker med att tillämpa det som lärs ut i del ett och två för att skapa missions som mer än väl duger till LANet!
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Kul! Synd som faaaaan att jag inte kan komma på lanet. Jag får delta via nätet istället.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

Jasså, jag hoppas att du har en bra anledning till att lämna dina kamrater mitt i stridens hetta bara sådär...


:p ;)
...000... =)

KeyCat

#38
Lysande ctrl! Dina och granQ's guider kommer förhoppningsvis att leda till att fler gör uppdrag...

Lite input!

Jag har inte läst igenom allt till punkt och pricka men det verkar som du missat/utelämnat en enkel och IMHO mycket viktig parameter i exemplen (allt för att göra uppdragen mindre förutsägbara och betydligt roligare att spela även för den som gjort det), nämnligen placement radius på i stort sett alla waypoints!

Genom att använda placement radius på alla wp's dyker aldrig en fiende/grupp upp på exakt samma ställe om man spelar om uppdraget. Radien behöver inte vara extremt stor, även 50-100 m gör att det blir svårt att förutsäga om fi kommer höger eller vänster om tex ett hus. Hur? Bara dubbelklicka på en waypoint och ange radien i meter i fältet höger om "Placement radius:"

Likaledes är "Placement radius" samt "Probability of presence" på enskilda objekt två mycket enkla parametrar att använda för att få  stor variation i sina uppdrag utan ett enda script kommando.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Control87th

Mm, kommer att komma i nästa del MEN för skapande av mission till ett LAN där varje mission förhoppningsvis bara behöver liras en gång, så förerar jag som skpare att ha perfect kontroll på vart fi dyker upp. :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW