News:

No significant change

Main Menu

FS9 och två skärmar

Started by Transonic, January 25, 2007, 14:21:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Transonic

Problemet tycks ha ändrat karaktär. Innan var skärm 2 "frusen" när man hade fs i helskärm på skärm 1. Utan att jag ändrat något så är nu skärm 2 "vid liv" med fs i helskärmsläge på skärm 1, men om man försöker använda andra fönster än fs så minimeras det. Hur kommer jag förbi att det minimeras, dvs. hur ser man till att fs körs "always on top"?
/ Johannes.

ctrl

Jag tror inte att du kan behålla fullskärmsläge och byta till annan "task".

Kör i fönsterläge med maximerat fönster istället. (Det brukade vara viktigt för prestanda att köra i helskärmsläge men med dagens grafikkort är det ingen större skillnad)
Control
87th Stray Dogs VFW


Transonic

Jag tycker mig märka skillnad och dessutom så är det fult med ramen runt och ljudet försvinner när man växlar aktivitet.
/ Johannes.

ft

Du måste till att börja slå av "pause on task switch" i inställningarna. Fönsterläge kör jag med och upplever det inte för besvärande. Vet faktiskt inte om ljudet försvinner eller inte när jag går ur till något annat. Har overheadpaneler, GPS/RNAV och annat lullull på en separat skärm, och oftast en firefox och kanske en karta eller tre också.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

#12
Jag brukar köra med två skärmar, för att få igång den andra så går jag över i fönsterläge, sedan startar jag en ny bild, går in i samma meny och klickar på undock screens eller frames (minns inte) drar över den nya bilden till den andra skärmen och går tillbaka till fullskärm, nu kan jag dra ut storleken på den andra skärmen till bilden täcker hela. Genom att klicka i bilden på respektive skärm styr jag innehållet, t.ex. bildvinkel. Jag har dock inte kört med olika program samtidigt, men det kanske går om man gör som ft skriver. Jag har ljud från bägge bilderna, beroende på vilken jag klickat på senast så låter den sista.
-Brat