News:

No significant change

Main Menu

lovande mod till OPF

Started by Subroc, November 15, 2006, 11:00:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Subroc

såg nu i BIS forumet att det inte är testat i MP än, kanske det finns hopp ändå

KeyCat

@Subroc: Det går fint att sätt upp en OFP server lokalt, går tom utmärkt att köra på samma maskin som du kör OFP klienten på och bara ansluta till "localhost". Att ha en server tillgänglig är IMO ett måste och det tog ett tag innan jag kom på ovan lösning.

@granQ: Har inte hållit mig 100% uppdaterad men har fattat att något åt det hållet skall vara möjligt i ArmA, (FSM???) har du någon länk som beskriver det hela?

Även om jag tycker det är bra att det blir möjligt för oss att påverka AI'n direkt hoppas jag ändå att ArmA ger oss rejäla AI förbättringar default men jag kanske hoppas för mycket, återstå att se...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

Keycat, ingen lank och inte haft tid leta efter nagon heller men hittar du nagot pa tex forumet sa please let me know, hoppas ocksa att Ain ar forbattrad men forstar ocksa deras problem. Alla vill ha ai som agerar normalt trots man har standigt tusentals olika forutsattningar.

"Hur fan kunde ai se mig nar jag befann mig sa langt bort och sprang hukad"

"Hur fan kunde inte ai se mig nar var sa uppenbart att jag och min squad kom darifran"

"Varfor holl dom inte koll bakat?"

"Varfor vande dom sig om mitt i ett eldoverfall"


Blir tokigt jobbigt gora ai, men som jag fattar det kan vi prova oss fram och om dom har 1-3 pers som jobbar med AI sa kanske dom kommer pa en bra losning, men troligen kommer communityn gora en kickass harlig AI om ett tag.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Subroc

Lyckades med att få igång SLX modden med WGL5.12 igår, Endast SP än så länge men folk jobbar för fullt att fixa till den i MP.

OFP känns som ett nytt spel. GL3 gör verkligen sitt jobb (Visst en del jag-är-dumihuvét-AI finns fortfarande kvar..)

men för att ge en liten inblick så kommer en liten battlereport:

Gjorde ett uppdrag som gick ut på att Bluefor attackerar Lipany från norr
Styrka blå: 4xBradley med tillhörande skyttesoldater 4x12
               4xAbrams
               1xM113ambulans
               1xM113repair
               1xBradley för skydd av supporten
jag spelade som en vanlig AT soldat under ledning av ett AI

Styrka röd: 4xT80 strategiskt utplacerade i staden
                2xNSV Tung kulspruta
                32x blandat ryskt inf

Detta kan låta som en lätt match men det faktum att med GL3 scriptet så kan AI utnyttja byggnader att förskansa i sig gjorde det hela till ett helsike
första bradleyn som rullade inom synhåll för fi fick smaka x st HEAT projektiler från T80:orna, Bradley #2 i kolonnen lastade genast av sitt inf och sökte sig till Highground öster om vägen där den kastade TOWs på allt ryskt stål som vågade visa näsan
strv rullade fram och ställde sig på skyttelinje och pepprade loss med ksp mot ryskt inf
braley #3 och #4(min grupp) lastades av och gjorde en växelvisframryckning mot staden.
Efter vi säkrat stadens norra utkant så T80 blivit potatismos och bradleyn på kullen och stridsvagnarna började rulla ner mot staden. När grupperna började rulla mot sina sista WP som jag lags på södra sidan av staden visar det sig att det mesta av det ryska inf hade gömt sig i byggnader och tvekade inte att använda sina RPG:s från fönster!
Bluefor förlorade drygt 80% av sitt inf, alla bradleys och 2 abrams när vi försökte avancera genom staden.

Mest imponerad blev jag när en AK47 öppnade eld från ett fönster på andra våningen och skadesköt mig, där låg jag svårt blödande i väntan på döden mitt på öppen gata med en bunt ryssar framför mig (jag var tydligen inte så intressant längre eftersom jag
inte kunde använda mitt vapen) då kommer min hjälte! en bluefor medic kommer springande och grabbartag i mig och släpar in mig på en tvärgata där han ger mig förstahjälpen så jag kunde fortsätta skjuta! jag hämta upp en AT4 som blivit liggande på gatan och rensar ur huset jag blivit beskjuten ifrån.

Nu har allt stridande upphört men dock inte uppdraget (hade satt en trigger med east not present) hör ett skrikande bakom mig, där ligger en ryss som fått blyförgiftning men som fortfarande har lite anda i sig, går fram till en ryssen som ligger skadeskjuten på gatan och ger honom första hjälpen passar även på att förstöra hans vapen om han skulle få för sig några dumheter. när han är bandagerad ger han upp snällt dock blir jag för att få slut på uppdraget tvungen att glömma bort genéve protokollet för en stund:-OO (POW _still_ present....blam...!ANYMORE (Ursäkta min OFP Humor))
Uppdraget slutfört


Rivvern_

Vad less jag blir!! När jag väl bestämde mig för att regga mig och tanka ner modden så funkar ju inte det förbannade forumet. Orka regga....

Subroc

ftp://www.ofpr.info/ofpd/mods/SLX_Replacement_Pack_Mod_Addons.rar

Har släppts en massa patchar, är osäker om det här är senaste versionen men iaf

Rivvern_

#14
Tack! Nåt jag måste tänka på?  ;)

EDIT: Finns det några missions att hämta eller måste jag göra eget.. Verkar ju inte som om originaluppdragen blir ändrade med modden.

Subroc

jo alla gamla godingar som steal the car ska tydligen bli roligare att köra, har inte testat så mycket själv sitter mest i editorn och leker.