News:

No significant change

Main Menu

Nån som pratar brödspråk?

Started by Mupp, November 12, 2005, 14:20:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swede

Väntar fortfarande på att Operation Garbo ska göras på vita duken....
Om den hade varit seriöst gjord... så skulle det minst sagt blir grym.

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

Lupson

Swede: Den tanken slog mig också senast jag plöjde Garboserien. Ibland när man läser boken känns det nästan som om "Harry Winter" har en filmatisering i åtanke någonstans i bakhuvudet...

Andra filmer som borde göras på temat svensk militär är förstås BA01:s förehavanden i Bosnien samt den ursprungliga insatsen i Kosovo. Med tanke på hur sjukt snygga datoranimerade flygscener någon länkade till häromveckan kan man säkert få med lite fina J-29 scener.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Mikke_EAF331

Jag vill se fransosfilmen! Visst, den kan vara hur ostig som helst, men ändå! :D

Operation Garbo kunde ha varit en hur grym film som helst, men precis som Clancy's Röd storm (red storm rising) så är jag rädd att den både är för omfattande (om man vill få med allt i boken/böckerna) och lite daterad (Sovjetunionen borta och just nu är inte Ryssland samma maktfaktor).
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Magnus

Nån som vet när den kommer till Sverige?

Magnus

Återupplivar den här tråden.

Nu verkar filmen ha nått Sverige, i DVD format under namnet Skyfighters. Har inte sett den en men "jagar" en kopia.

http://www.imdb.com/title/tt0421974/

Phlerp

Har sett den och den blev om möjligt ännu mer corny med text... Men flygscenerna är lika bra  oavsett språk.

griffin

snappahead