News:

No significant change

Main Menu

Clark på Gotland Ring

Started by Clark, August 24, 2005, 18:18:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

Vad är banrekordet? När jag åkte med Corvetten som var med på förra träffen loggade han tiden 1.34 nånting
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Clark

Jag har för mig att det låg på 1.28. Lotusen delar banrekordet med en 911:a (vet inte vilken modell, men det var någon modern race-variant).

Jag kan tänka mig att 1,34 känns riktigt snabbt. Jag åkte ju med i en SEAT Leon Cupra och den hade tydligen tider åt det hållet trots framhjulsdrift. Jädrans vad det gick.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

TrakDah


Horizon

Lotusen verkar kul. Jag får se till att pallra mig till ringen någon dag. Jag brukar ju trots allt bo 10 minuter därifrån när jag är hos morsan. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Clark

QuoteOriginally posted by TrakDah


            "trots"??

/TD

"trots framhjulsdrift utan diffbroms" skulle varit den kompletta meningen, även om jag anser att den framhjulsdriven bil har problem på en så pass kurvig bana. Men det mesta hänger ändå på föraren...

Ja, Horizon, det tycker jag verkligen. Att bara besöka banan och se omgivningarna är fantastiskt.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Obizzz

Den där Corvetten var en upplevelse men han hade lätt kunnat kunna kapa flera sekunder med en förare som kan banan sen var det nog inte den mest lättkörda bilen heller :D

Clark: 911 GT3?

Horizon: japp bara att va där och titta är fantastiskt
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Clark

QuoteOriginally posted by Obizzz
Clark: 911 GT3?

Mycket möjligt, men jag tror det var en tävlingsvariant, typ GT3 RS eller vad de nu heter. Skit samma, det var en Porsche i alla fall.
För övrigt kom det just en GT3 och körde när vi var där. Riktigt häftig bil. Den var gul.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Obizzz

Villha-faktorn är hög på 911 GT3 :)

Japp tävlingsversionen heter GT3 RS eller RSR sen finns den i Cup-variant också vilken är ganska nära gatbilen fast utan inredning och sånt
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst